8 augusti 2019

CheckPåAlltMögelOchFuktAllergi


Öroninflammationer hos barn? 
Jag har haft fyra stycken dubbelsidiga öroninflammationer och lika många antibiotikakurer dom senaste åtta månaderna och hörselgångseksem hela tiden. 


ALLT ovanstående stämmer in på mig.
Check på allt! Skrämmande!


Här är en bild på mig och Alessia någon månad innan jag började på P.


Efter första arbetsveckan såg jag ut så här


Efter tre månader



Och så här såg jag ut efter min sista natt den 8 juli när jag stämplade ut för gott.  Fatta hur jag har sett ut och hur jag mådde?


 Och så här ser jag ut nu 4 veckor efter jag slutade på jobbet. Mycket bättre runt ögonen men inte helt bra, det kommer ta tid.  Jag är fortfarande rödfnasig runt ögonen, det kliar och huden är supertorr efter att jag smort med cortisonsalva hundra gånger om dagen i åtta månader. Numera smörjer, smörjer, smörjer jag hela dagarna fast med en mjukgörande kräm.
Längtar tills jag kan använda mascara igen och se lite mer vaken ut.

Men visst är det väl ändå hemskt vad jag och många fler i huset fått och får fortfarande utstå. Och tänk alla dessa som bor i huset! Skandal!
Det här var bland dom värsta månaderna i mitt liv. Ständigt vara så fruktansvärt allergisk. Se ut som fan, få ursäkta sig för hur jag såg ut när jag träffade folk och överdosera mediciner som inte hjälpte ett dugg i alla fall.  Och sen tröttheten på det, jag har varit fruktansvärt trött, grinig och less.
Skönt att det till slut ordnade upp sig för mig. Jag ser fram emot nystart den 19/8. Frisk, inte så trött och ful och laddad till max.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar