31 mars 2020

BraBörjanMenSjuktSlutPåHelgen



Helgen passerade lugnt och stilla. På lördagskvällen blev jag bjuden till Stella för tjejparty/tjejmys. Det tackar man inte nej till. Vi åt hemgjord pizza och sen hade jag med mig lite rester från fredagens italienska sittning här hemma tillsammans med Ingrid.

Alessia tittade djupt i påsen jag hade med mig och blev överlycklig när hon upptäckte "mossalellan", hon älskar mozzarella och satte i sig nästan alla av dom små minimozzarellor som var kvar.
Efter middagen dukades det upp godis och chips i vardagsrummet och det var dags för filmtajm. Vi enades om Rapunzel där Stella låg steget före och berättade handlingen i förväg. Tror hon har sett den filmen många gånger men för mig var det premiär. Är ju lite trög när det gäller animerade eller heter det fortfarande tecknade filmer? Tillhör säkert minoriteten som inte sett Frost ännu.
Är heller ingen filmtittare som dom flesta andra. Här hemma ser vi aldrig på film, gillar serier mest och helst svenska.
Men dom här tre veckorna som Rudolf varit hemma har Bondfilmerna gått från morgon till kväll, herregud så tjatigt.
Fast jag kom på att jag såg faktiskt en film i fredags när Ingrid var här. Solsidan visades ju på TV4 så den tittade vi med förtjusning på. Nackdelen att se på film på tv är alla dessa reklamavbrott bara.

I söndagskväll blev jag helt plötsligt utan föraning risig. Jag fick en hemsk huvudvärk, ont i halsen, nyser och kände mig jättefrussen. Hade något förhöjd temp också.
Stoppade i mig Alvedon/Ipren och somnade bums. På morgonen var det likadant och jag ringde mig sjuk till ett säkert redan ansträngt jobb.

Igår sov jag mest hela dagen och idag är statusen likadant förutom att jag inte har någon feber. Halsen och huvudvärken känns mest och sen är jag trött, har sovit hela förmiddagen.
Det är bara att gilla läget och självklart följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer och hålla sig hemma.
På mammas boende här i Bro finns det ett konstaterat Covid-19 fall och även ett till ute i hemtjänsten. Totalt besöksförbud råder naturligtvis och mamma tycker det är tristare än vanligt men vi pratar i telefon varje dag i alla fall.
Hoppas någon handlar till henne bara, hon är ju inte den som frågar personalen om tjänster direkt.


Ranunkel!
 En utav många favoritblommor. Tack snälla Ingrid för den fina buketten ❤ 

 
Det börjar spritta i benen på grillmästaren, premiär i söndags.

Använd alltid hjälm vid såpbubbleblåsning ❤


Fick fina tulpaner av Rudolf


Check på halsont och feber och yttepytte hosta.
 Ingen snuva men nysningar. Kan vara allergi också, svårtolkat.

 

 ❤❤❤❤❤
   
Min lilla Gustav är om möjligt ännu mera saknad nu när jag är sjuk. Han var det mest perfekta sjuksällskapet här hemma och i sängen. Han skedade alltid med mig när jag vilade. Exakt ett halvår igår sen han togs ifrån oss.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar