18 mars 2020

DetRullarPå



Hej på er!
Här rullar det på som vanligt, fast egentligen är det inte alls som vanligt. Min ledighet går mot sitt slut och i morgon är det dags att jobba igen. Det här med att vara van att vara ensam i lugn och ro hemma har satts på spel den här veckan. Jag har sällskap av min hostande något lättirriterade make 24/7 och det är väl hyfsat kul men det är klart det är påfrestande också.
Det tror jag alla som jobbar natt håller med om. Man är van med sina rutiner, vakna långsamt, tystheten, sitta och glo, lalla runt, somna om på soffan, ta en kopp kaffe, känna lugnet, slippa prata  o.s.v.
Han fick som tur var kontakt med sin läkare i måndags och fick sjukskrivningen förlängd veckan ut. Hoppas för guds skull att han kan återgå till jobbet på måndag, han hostar mindre och mindre nu. Det går åt rätt håll. Håll tummarna.
Vi måste säkert köpa ny fjärrrkontoll till tv´n också för den verkar utsliten efter allt konstant zappande dagarna i ända.

 

Dyrbar last ända från favoritvingården Cascina Vano i Piemonte.



I måndags var Anne och jag på utflykt ända till Odensala. Vi hade ett mycket viktig ärende nämligen att hämta vår vinleverans som nu stod redo.
Vi packade omsorgsfullt och försiktigt in dyrgriparna i Annes bil och sen körde vi hemåt med en avstickare till Wenngarn där vi lämnade av Pia och Lennarts lådor.
Fick gott kokkaffe och trevlig pratstund innan vi åkte vidare hem till mig med vår beskärda del.


Bitte och lilla frallavalpen Lala kom på besök på kvällen. Ett riktigt yrväder på 7 månader som knapp var still en sekund. Bilderna blev därefter.


I går lunchade jag tillsammans med hemmajobbande Emilie. Kaffebönorna till kaffemaskinen var dessvärre slut. Emilie letade i gömmorna och hittade en burk snabbkaffe...men nääääe, det gick inte att dricka. Är man van med riktigt maskinlavazzakaffe smakar sånt här riktigt eländigt. Bortskämd? Mmmm, kan tyckas.
Men Jappen var god och Alessias nya husbil var fin.


Mina receptbelagda mediciner kom på utsatt tid i går morse. Himla smidigt att beställa så här.


Frulle i soffan framför Nyhetsmorgon och en första Coronauppdateringen. Men långt i från sista, nu börjar i alla fall jag bli lite lätt trött på all information och andra förståsigpåare. Bara fortsätta sitta lugnt i båten, tvätta händerna och hålla sig hemma i fall man har några som helst symtom.
Inga konstigheter alls anser jag. 


Till sist en bild från Mellofinalen. Det var väl ändå en himla tur att alla stora event ställdes in veckan efter....puh!

Idag ska jag hämta Alessia och Stella från förskolan. Längtar efter dom! Alessia facetimade igår och sa att hon ville komma till oss. När "mossar" visade sig i bild sken hon upp och vinkade glatt med hela handen till honom.  Hon frågar alltid efter "mossar".

Men först lite nödvändig handling.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar