2 november 2016

Strejk


Idag hade Gustav och jag bestämt att vi skulle strejka. Vi skulle bara ligga i soffan med filten över oss och mysa. Inte kliva utanför dörren på hela dagen. 
Fast Gustav blev såklart pinknödig efter ett par timmar så han trippade motvilligt ut en snabbis.
Råkade i samma stund till min fasa upptäcka att någon hade druckit upp mjölken också!  Denna någon är ingen annan än jag själv kan tilläggas.
Detta innebar att jag var tvungen att hoppa i paltorna och ge mig av till butiken. Vädret är hemskt i dag, färdigblandat slask faller från skyn och det är nollgradigt, kul värre. 
Passade även på att hämta min gamla dunjacka från kemtvätten på samma gång. Det börjar bli dags för en varm jacka nu när det går utför med vädret.

I natt väntas det arbete igen, två nätter med bästa Johanna. Kommer bli skoj! Nu ska vi fortsätta att strejka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar