12 juni 2018

DetRullarPå


Redan tisdag, dagarna går fort när man har roligt och inte gör så mycket mer än att umgås med frallan.
Trots att jag inte gör något ansträngande så har jag haft ett par jobbiga dagar smärtmässigt.
I går hade jag så ont att jag tvingade Carlos att vila med mig på eftermiddagen, inga större problem för honom eftersom han gillar att vila.


Söndagens temperatur var nog rekord. Närmare 30 grader hade vi när vi låg i hammocken i skuggan.
Ingen orkade någonting. Jag försökte svalka Carlos så gott det gick, badade tassarna och tvingade i honom vatten. Likaså med Gustav men han var smart nog att gå in i sovrummet och lägga sig när solen stod som högst.  I vårat sovrum är det väldigt svalt då inte solens strålar når dit mer än tidigt tidigt på morgonen. Vi planerade bra när husets ritning ritades om trots att vi bara var 24 år och fullkomligt okunniga om det mesta när det gällde husbygge. Egentligen skulle köket varit mot baksidan och sovrummen mot framsidan men jag som planerade för en stor familj ville ha köket "utåt" så jag skulle se mina barn när dom lekte på framsidan. Jag ville ha lekstuga, sandlåda, gungor och gröna gräsmattor som inbjöd till lek. Därför skiftade vi plats på dom. 

Första jordgubben skördades i söndags också. Klart Carlos fick den!


I uterummet är det svalt och skönt. Vi öppnar upp alla glaspartier och solen når inte riktigt in där heller. Carlos håller koll på grannarna.....



Söndagsmiddagen blev en kopia av lördagsmiddagen. 
Rudolf överraskade återigen med sushi och hade köpt jordgubbar till efterrätt.
Var så himla gott!

 

I går hälsade vi på gammelmormor. Hon var på bra humör och glad att få träffa Carlos.
Hon tyckte jag hade blivit smal om rumpan också. Var snällt sagt men jag tror nog att det är en synvilla, byxorna mina är för stora därför ser nog arslet lite mindre ut.


Tycker annars jag passar bra in på SL-bussarnas varningsskylt som sitter bak på bussarna: 
Varning - utsvängande bakparti


 

 I går kväll när vi åkte hemåt svängde vi ner till Frölunda för en liten kvällspromenad.
Är så fint därnere i skogen men förbannat mycket mygg. Carlos blev glad när han såg vattnet och bestämde sig direkt för att ta sig ett dopp. 
Gulligaste killen! Han var inte riktigt lika glad när jag duschade honom när vi kom hem. Men han stod duktigt kvar i duschen i alla fall.

 

Tänk att vi har Frölunda Naturreservat alldeles runt knuten. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar