26 december 2018

DanFöreDan


Efter julfirande och två nätters arbete är jag ledig tills på fredag. Välbehövligt då jag känner mig sliten och långt ifrån helt kry. Som tur var hade jag två mycket bra och ovanligt lugna nätter med toppkollegor på jobbet. Lyckades dessutom sova ända till 16.00-tiden på dagarna också, något ganska ovanligt för mig.
I söndags var det dan-före-dan och vi fick ovärdelig hjälp av Alessia och Stella att klä granen.


Som den stjärna Stella är fick hon äran att sätta toppstjärnan på plats.  

Med stor koncentration och prestation blev granen fint pyntad. 

 

Stella lade ner mycket arbete på att även tomtar, halmgrisen, halmbocken och sopskyffeln fick lite välbehövligt pynt på sig. Vadå, har inte eran sopskyffeln tomteluva på sig framför granen?


Nisse-Liten fortsatte att busa. Morötter i ljusstaken, Kinderägg i äggkartongen och fikusen i badrummet fick bli en julgran pyntad med Stellas tandborste, kam och lite annat. I morse när jag kom hem från jobbet var alla hans grejer borta och han hade lämnat ett avskedsbrev där han berättade att han hade flyttat tillbaka till Nordpolen och kanske skulle komma tillbaka nästa jul.


Mina fina dofttassels från Rituals fick förstås också plats i granen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar