1 januari 2019

290101PappaFyllerÅr



Nytt år...igen! Tyckte jag nyss lärt mig skriva 2018.  Gårdagen var lugn, slöade i varsitt soffhörn framför tv´n. Gustav höll sig framme ganska länge faktiskt, beror nog på att det inte började smälla förrän framåt 22.00-tiden.
Men sen tog han plats först under granen, sen låg han i kattlådan en kvart innan han parkerade sig längst in under soffan och kom inte fram förrän vid 02.30 cirka.
Det där med kattlådan tyckte jag var lite otippat. Han kissar typ aldrig på lådan och det gjorde han inte i går heller men han la sig ner och vilade en stund istället. Knaskatt ❤

Spelade Bingolotto utan någon större framgång. Tyckte Lotta Engberg inte var den bästa programledaren.  Richard Olsson hade klarat sig bra utan henne. Programmet blev flamsigt, snurrigt och rörigt. "Va heeeerligt!" gapar hon i parti och minut också...heeeerligt!
Ola Salo och Mariette var bäst. Sitter och letar biljetter till Olas show på Rondo i Göteborg i vår men det verkar ganska fullbokat.
Såg att Scandic hade något paket, ska kolla upp det vidare med min lilla Scandickontakt.

Idag fyller min fina pappa 90 år. Tänk vad han hade gillat hur våra liv ser ut nu. Han som älskade barn och djur skulle avgudat dessa två underbara barnbarnsbarn och dessutom två fyrbenta godbitar.
Ska strax åka till Minneslunden och tända ljus och sen vidare till mamma för lite eftermiddagsfika.


 ❤❤❤❤❤


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar