28 januari 2019

Måndag



Hej vecka 5!
Hur fort går det egentligen, vi är redan inne på den femte veckan av det nya året?!
Vintern verkar ha kommit för att stanna, verkligen jättekul. Februari blir väl som det brukar vara, en riktigt eländig vintermånad för oss som helst vill gå i ide.
Det enda som är bra med februari är att den är några dagar kortare och att sedan månaden mars står på tur. Älskar mars!

I natt är det alltså dags för mig att försöka klara av att jobba efter 14 dagars sjukskrivning. Ska ju helst inte vistas överhuvudtaget på arbetet om min läkare fick bestämma.
Svårt att göra något åt det nu men jag ska erkänna att jag känner mig lurad. Trodde verkligen att allt var fixat, men så var inte fallet.

Ska strax sticka i väg och veckohandla, jag har en hyfsat lång lista på vad som behövs för att vi ska kunna dinera gott dom kommande 9 dagarna.
Vidare blir det en tur till mamma som oftast på måndagar. Hon hade en lite kortare inköpslista, stod nämligen bara Mariekex på den.
Hon äter ingenting alls tycker jag. Jag handlar och handlar det jag vet hon gillar. Men nästa gång jag kommer är det gammalt och jag får kasta.
Hon lever på kex, vindruvor och kanske någon skiva av favoritbrödet Bosses limpa från Willys emellanåt.

I går kväll plockade jag fram vår trevliga julklapp Rudolf och jag fick av våra rara barn och barnbarn.
Bokade ART på Rival en lördag i början på maj. Fanns inga andra helger lediga, var fullbokat det mesta.
Ska bli jättekul att se dessa tre herrar i en pjäs om manlig vänskap. Vi såg dom på Nyhetsmorgon tidigare i vintras när dom berättade om pjäsen och vi sa på en gång att den där måste vi se.


Är säker på att vi kommer få oss ett eller annat skratt när dessa tre är i gång.
Tittar redan på restaurangutbudet runt Rival. Kanske blir det ett till besök på Ramblas som ligger runt hörnan bara. Åt mycket goda tapas där när vi såg Pernilla Wahlgrens Kort, glad och tacksam förra året. Gillade stället!

Nu måste jag sätta fart! Mot hårföningsapparaten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar