20 december 2016

NuKörViTisdag

Uppe med tuppen efter en natt med oväntat, men gud så välbehövlig skönsömn, i sängen till på köpet. Rudolf snarkade inte så fasligt i natt eller så var det jag som lyckades bättre med öronpropparnas placering.
I dag börjar jag beta av tisdagens to do-lista som ser ut sisåhär:
  • Dusch och frukost
  • Upplands-Brohus för kontraktskrivning
  • Hämta nycklarna på servicehuset och lämna lite ifyllda inskrivningspapper
  • Kika på lägenheten igen
  • Eventuellt till banken för att kolla upp lite praktiskt med min fullmakt
  • Hämta mammas mediciner på Apoteket
  • Välkomna bästa frissan Monica som kommer och klipper mamma
  • Ringa arbetsterapeuten på servicehuset
  • Ringa! Ringa många! El, hemförsäkring, telefon, tv m.m. Tar väl hela eftermiddagen
  • Handla all julmat med Rudolf när han kommer hem
  • Börja plocka undan (homestyla) med Emilies hjälp inför morgondagens fotografering av lägenheten
  • Kraschlandar i soffan 
 

Fick i fredags julklapp av min arbetsgivare. Min klapp var naturligtvis placerad högst upp i julklappshögen.
Två burkar lokalproducerad honung gömde sig i paketet och sen den obligatoriska Lionslotten där ingen vinner, inte jag i alla fall. Tackelitack!


Mer gåvor har inkasserats. Dessa två finfina flaskor fick jag av Annes föräldrar och svärföräldrar. 
Gulligt av dom när jag tidigare givit dom en grej som jag fått gratis. Skall avnjutas när rätt tillfälle ges.

Jamen, då så! Mot duschen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar