19 juli 2017

Dragläge




 Idag var planen att inte göra ett dugg. Röra mig minimalt i sidled möjligen. Bara vila mig i form inför jobbet.
Sprack per omgående då Rudolf frågade om jag ville hänga med till ByggMax (jippie). Jag drog lite på svaret eftersom jag tänkte att en föjdfråga snart skulle komma. Och det gjorde den! "Vi kan kanske äta lunch på Grilliant efteråt?"
Jamen, självklart hänger jag med, ByggMax är en trevlig utflykt. Lunchen på Grilliant!? 99:- och så gott. Jag åt en caesarsallad som knappt fick plats på tallriken och det är första gången jag inte ätit upp just en caesarsallad.
Rudolf fläskade på med oxfilémedaljoner och pommes, det hette visst Veckans Tips och var några spänn dyrare.
Kaffe med tillhörande frukt eller kakor ingick efteråt. Så fräscht!



Tog mig en sväng till Bålsta på eftermiddagen. Kom på att Gustavs torrfoder kanske inte räcker nästa vecka då vi är på rull. Passade på att hälsa på den här skönheten, Basse och hans föräldrar. Kaffe, jordgubbar, grädde och bullar på altanen gjorde eftermiddagen extra mysig. Tack för pratstunden!


Nu börjar det likna något, snart är det målningstajm! 

Med detta så vill jag önska eder alla en trevlig kväll. Jag åker och kör sista racet på jobbet. 
Låt nätterna gå fort och vara behagliga så ska det nog gå fint.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar