1 juli 2017

GlädjeSushiOchBarnBarn


Gårdagens middag var i världsklass. Stella och jag ställde till med sushifest. Underbart att en knappt treåring gillar sushi. Bättre middagssällskap finns inte!


Hon åt två hela laxbitar och sen ville den lilla gourmanden att jag skulle ta av "locket" d.v.s självaste fisken och då smaskade hon i sig sex stycken enbart ris doppade i soja. Härlig liknelse..."locket"!

Mätta och belåtna gick vi ut en sväng för att lufta oss lite. Stella visade vägen till närmsta lekpark. 
Tror vi var ute dryga timmen innan det var dags att gå hem och göra natt. Hon somnade fort och sen hade Carlos och jag mystid i soffan.

 

 Strax efter midnatt kom den här nattsuddaren hem. För dagen iklädd Emilies gamla stickade kofta som gammelmormor gjorde när hon var nyfödd.

Nu ska jag sticka till Willys och handla lite innan jag hämtar Carlos. Idag är det hans tur att få ha mormor för sig själv. Lämnar tillbaka honom innan jag åker till jobbet i kväll.
Jobba?! Usch......känns inte direkt lockande men det är bara att härda ut. Nästa vecka är jag långledig och snart är semestern på ingång..ORKA!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar