24 juli 2017

BraDagMedDomJagÄlskarMest


Gårdagens båtvakt var bland det segaste jag varit med om. Timmarna gick i snigelfart.
Hände dessutom inte ett smack som i och för sig är jättebra. Helt myggfritt var det också vilket var toppen då det annars brukar var massor med mygg därnere. Matsäcken och kaffet räckte hela natten och nacken gjorde ont. Känner av biverkningar redan av Citodonet, jag mår så illa.
Vid 05,00 så var det äntligen dags att bege sig hemåt mot sängen och jag tror Rudolf somnade innan huvudet hade landat på kudden.



Ett båtnamn helt i min smak


Idag ställde vi till med kalas för Gustav som fyller 12 år.
Vi hade en härlig eftermiddag och kväll tillsammans.


Stella fick roliga hoppgrodor och en fin sommarklänning från Ingrid och Micke.
 Alessia fick också finfina kläder.


Alessia som har hunnit bli 6 veckor är bara så underbar 


 Fyra glada tjejer i hammocken


Medans farbröderna chillar i dessa gamla solstolar som jag ärvt efter min mormor och morfar.



Stella inspekterar, bara det finns majs så är hon nöjd. Vi bjussade på pizzaslicar, kycklingspett, potatissallad, räkbomb och en annan bombvariant, prosciutto, oliver, fetaostsallad, salami, melon, jordgubbar och lite till.


 

 Mina fina underbara små älsklingar!  Just ja, vi hade visko också. Stella dansade som en tok och hon hade så himla kul. Hoppade och skuttade och var så glad! Älskar att se hennes glädje, det smittar av sig.
Föreslog att vi skulle hålla varandra i händerna när vi dansade. Men då tittade hon på mig, la huvudet på sned och sa allvarligt "Mormor så dansar man inte på visko!"

Just nu är jag så trött, ska bara packa klart och vänta på att maskinen ska bli klar med Rudolfs arbetskläder. 
Nu tar jag semester från bloggen en vecka. Tidigt i morgonbitti beger vi oss söderut. Längtar till att få koppla bort alla måsten.
 
Ha det så bra!


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar