28 december 2017

DraPåTrissorEnÅrskrönika2017

Tänkte faktiskt ge mig på att åstadkomma en Årskrönika. Här kommer höjdpunkterna av första halvåret, enjoy!                                                          

 JANUARI:


Glädjen var stor när jag äntligen fick den första bilden på lilla Alessia  ❤❤❤
Och såklart grät jag en skvätt som vanligt


Besökte mamma i hennes nya boende nästan varje dag


Beate, Sussie, Anne och jag var på ett stadsbesök med hotellövernattning. Vi skulle besöka Bröllopsmässan på Grand Hotell men det var fortfarande ytterst hemligt för utomstående. Vi hade som alltid fantastiskt kul med god mat, massa  bubbel, skratt och planering av bröllop.


Rudolf började äntligen riva badrummet på nedervåningen.

FEBRUARI:


Besökte tillsammans med Anne och Sussie Kungliga Slottets utställning av dom Kungliga Brudklänningarna. Oj, så mycket vackra kläder.


Traditionsenligt ställde vi till med Schlagerkväll när den första deltävlingen av årets Melodifestival gick av stapeln. Anne, Jessica, Emilie, Stella och jag var lineupen.


 Mormors lilla minigris fyllde 4 år  ❤❤❤


Emilie och jag tog oss en spontanare till Ullared

MARS:


Melodifestivalfinalen bevittnades som alltid på plats. Och vilka platser sen då? Alltid dom bästa!


Carlos började tina upp en smula i och med att vårvärmen äntligen började infinna sig


Stella åkte kana i solskenet


 Rudolf tillbringade 8 timmar på ortopedakuten.

APRIL:


Lite lätt skeptisk Stella var på Intiman för att se Babblarna
Hon gillade det!


Anne och jag åkte till stan och firade med bubbel att det var exakt 100 dagar till bröllopet och givetvis även för att beundra dom vackra rosa körsbärsträden.


Jag flög tillsammans med Rudolf, Pia och Lennart till Malmö 


 

Vi överraskade dessa två raringar när dom hade nyinvigning av sin restaurang, Eva på Torget i vackra Kivik på Österlen. Himla kul att dom inte anade ett endaste smack, dom blev så glada och ja...vi grät en skvätt här med.

MAJ:


Det var här eländet började. Jag ramlade i skogen när jag var ute och rastade Frallan. Och resten vet ni, jag har tjatat tillräckligt om min ständiga smärta.


 Hembiträdet diskade och spexade hos gammelmormor


Äntligen sol, varmt och härligt!


Erika hämtades från Vikingterminalen i Kapellskär efter 4 månaders arbete på Ålands Radio 


Anne och jag tog oss en hotellövernattning igen. Denna gången på finfina Haymarket By Scandic.
Det var dags för ESC 2017 och vi skulle på ett Event på Hard Rock Cafe tillsammans med likasinnade nördar.


Flamingo + Anne = SANT


Vi var en del på vackra Wenngarn förstås  


Gustav var hos veterinären för den årliga frisering  


Projekt uterum påbörjades under mina ivriga hejarop. ÄNTLIGEN skulle jag få ett uterum att hänga i.


Men maj månads absoluta höjdpunkt var i alla fall Annes möhippa.  Vi hade galet skoj och Anne blev så grundlurad och fattade ingenting precis enligt våra planer.  Hotellet för denna gång var vackra Scandic Hasselbacken. Vi åt tapas, drack gratissangria, åkte Djurgårdsfärja, drack bubbel och var på Mamma Mia The Party. Underbart dygn med bästa vännerna ❤

JUNI:


Jag fixade till våran gamla lekstuga till Stella. Det mesta är kvar sen Emilie och Erika lekte där men lite är uppgraderat. Behöver knappast säga att hon blev överlycklig. Vet inte hur många fikastunder hon bjussat på därinne under sommaren,


9 juni kom hon då äntligen, lilla vackra Alessia Linnea Maria. Det här är mitt första möte med tjejen som flyttade in i mitt hjärta per omgående. Grät visst en skvätt här med.


3 kilo kärlek ❤❤❤❤❤


Firade världens finaste Frida när hon fyllde 30 år.


Även jag fyller år samma dag som Frida så på kvällen firade vi med närmsta familj och vänner.
Blev förstår lite italienska charkuterier, ostar och goda rödviner. Minns att just denna kväll var en utav två varma sommarkvällar den sommaren.


Rudolf och jag åkte till Rom ett par dagar. Ett vackert, gästvänligt, underbart Rom som var stekhett. Jäklars vad svettigt det var. Men det gjorde ingenting. Jag kan helt ärligt erkänna att vi åt och drack oss igenom denna stad. Ni ser ju själva hur fånigt lycklig jag ser ut när jag beställt in en tallrik med Pasta Vongole. Allt var magiskt gott! Vilken mat, vilka smaker, vilka viner, vilket kaffe...jag ska lätt åka tillbaka gärna mer än en gång. Älskar staden! Och ja, vi turistade givetvis också, såg lite av det man "ska" se i Rom. Gick upp 2 kg men det var det fanimig värt.

l

Mina ❤❤


Jahapp, det var första halvåret. Andra halvan kommer så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar