2 mars 2018

KvalitetstidBarnbarn

 Vilken mysig dag jag hade igår. Efter några dagar med feber och hosta var Stella feberfri men behövde en återhämtningsdag innan det var dags för förskolan igen. Pappa hade fullt upp med skolarbete, lillasyster och Carlos så vad passade väl bättre att få mysa med mormor en heldag?


Jag hämtade det lite lätt övertaggade och färdigpackade barnet vid 9.00. 12 minus ute så även lilla kaninis hade kläder på sig. Vi åkte först till Dollarstore för lite nödvändigt plåsterinköp. Plåster går alltid åt här hemma när Stella är i farten. Alla behöver plåster lite varstans, och Doktor Stella plåstrar mer än gärna om alla gosedjur, mig och sig själv.


Vi pysslade mest hela dagen. Stella älskar att pyssla. Det märks att hon börjar bli lite äldre för hennes tålamod blir bättre och bättre. Hon ritar, klipper, klistrar...noggrant och omsorgsfullt. Jag gillar också att pyssla som tur är. Vi bestämde att vi ska åka och köpa lite påskpyssel om någon vecka, så vi kan producera kycklingar och påskharar till halva släkten.



Klippdockor!  Där vred jag tillbaka tiden hundra år. Tänk vad jag lekte med klippdockor när jag var liten. Stella är nog lite för liten för att leka med såna, men hon gillade att nallen kunde byta kläder.
Han ser ut som en utforskare sa hon om en klädsel...utforskare?! Hur kan en treåring ordet utforskare?


Solen sken och vädret var faktiskt ganska behagligt trots kylan. Vi bestämde oss för att ta en sväng med pulkan. Vi gick till lekparken och gungade, hittade djurspår i snön som Stella älskar att titta på. Var det en elefant tro? Eller kanske en varg?
Innan vi gick in slängde jag mig på rygg i snön och viftade med armar och ben..Stella tittade skeptiskt med stora ögon på mig och undrade vad jag höll på mig. Ville bara lära barnet hur man gör snöänglar. Alltid bra att kunna det. Att ta sig upp utan att förstöra ängeln var en annan femma, där behöver jag lite träning kan jag erkänna. Tyckte att Stella skulle göra en snöängel också men nej, flickebarnet avböjde med bestämdhet.
När jag borstat av mig all snö gick vi in och satte vi oss med Ipaden i soffan och forskade om djurspår. Spåret vi sett vid lekparken var rådjur. Sen tittade vi på söta bilder olika djurs alla ungar.  Stella gillade känguruungen bäst där han satt i sin mammas ficka på magen. 


Vi bakade chokladbollar. Var mest jag som rullade eftersom min lilla kompanjon tyckte att det var kladdigt och satsade på att äta upp strösslet istället.


Köpte för ett tag sedan någon rolig sand (sandlera) som inte torkar, känns som riktig sand och lätt att forma. Den höll oss sysselsatta länge.

Vid 18.00 lämnade jag tillbaka min lilla bästis. När vi klädde på oss i hallen såg hon lite ledsen ut och sa : "Mojmoj, jag kommer sakna dig" Min lilla älskling ❤❤❤

Tänk vilken gåva det är att få barnbarn! Vi har så fantastiskt kul hela tiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar