17 april 2018

EnJävlaSkitdag



 Efter en riktigt skitdag i går hoppas jag på att denna tisdag ska bli bättre.  Gårdagen började i och för sig väldigt bra med en lunchdate med Catta på Delikompaniet i Bålsta.
Vi har ätit där flera gånger tidigare och var sugna på deras fantastiskt goda caesarsallad med handskalade räkor. Den blir man aldrig besviken på. En sallad i världsklass helt enkelt. Kanske lite dyrare, 155:- men då är det som sagt handskalade räkor och inga sunkiga historier i lake. Det ingår bröd, kaffe och kaka också. Rekommenderas!


På eftermiddagen brakade smärtorkestern i gång, värre än någonsin. Behövde handla och hälsa på mamma också men det blev ett kort besök. Efter 45 minuter var jag tvungen att åka hem och lägga mig, något som hon har lite svårt att förstå. Hur jag kan ha ont? Det går väl ändå över nu när jag varit dålig i snart ett år tycker hon. Och när jag dessutom går på "gymnastik" som hon kallar träningen för borde jag väl ändå var bra?
Känns liksom att det inte är någon idé att diskutera smärtan med henne.

Framåt kvällskvisten efter vila och intag av mina värktabletter kändes det något bättre. Stackars Rudolf som jobbat hela dagen fick ställa sig vid spisen och fixa middag åt oss när han kom hem.
Han dammsög även hela huset, plockade ur diskmaskinen, städade badrummet när han ändå var igång. Allt medans hans klena fru låg till sängs. Tyckte faktiskt lite synd om honom, han är inte direkt utvilad när han kommer hem från jobbet utan oftast helt slut.
Och min plan att gå en promenad med Emilie och Alessia till förskolan och hämta Stella gick åt skogen, jag sov och missade tiden. Gör ett nytt försök i dag om hälsan tillåter.

Idag ska jag inte börja dagen som jag gjorde i går med städning. Jag tvättade två maskiner, bäddade rent, tvättade sofföverdragen, städade uterummet, vattnade blommorna, handlade, fixade hos mamma tills orken tog slut. Tänk att jag inte ens kan sköta det vardagliga längre, känns förbannat bittert helt ärligt.

Har i alla fall redan tränat idag. Var på Sats klockan 6.30...tror till 100 % att denna träning ska stärka och hjälpa mig. Tog det lite lugnare eftersom smärtan fortfarande är värre än vanligt. Men 3 km cykling, 3 km på bandet och alla mina övningar med tyngder lyckades jag genomföra i alla fall.

Nu var det färdiggnällt från eran favorit! Hoppas ni får en bra dag i solen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar