15 april 2018

MycketSkrattScandicMalmenPW


Då var man åter i hemmet och vardagen efter en 22-timmars i huvudstaden. Vi bodde på Scandic Malmen den här gången eftersom det var lämpligast och närmast Rival och restaurangen jag hade spanat in.
Har bott på Malmen tidigare med Anne när vi var på ESC-finalen 2016, då bodde vi i ett rum som inte var renoverat. Nu har hela hotellet mer eller mindre genomgått en finfin makeover. Blev lite lätt skeptiskt när jag såg tapetvalet i vårt rum....ni som känner mig vet att jag inte direkt föredrar stirrande ögon.


Rudolf checkar in på facebook... eller inte, haha!

Inte lätt att välja något ur denna meny, hjälp så mycket gott. En sak var vi i alla fall säkra på och det var det vi skulle dricka. Såklart blev det en liter sangria, som var hur god som helst.


Fick till det till slut, tre tapas till mig och fyra till Rudolf. Borden var alldeles för små för alla dessa tallrikar.


Minihamburgare med manchego, kunde ätit minst en till, Fantastiskt gott!


Nytt ställe, ny incheckning....tog en stund för vänster pekfingret att peta in t,h,e,r,a,m,b,l,a,s. 


Här sitter vi i foajén på Rival och väntar på att bli insläppta. Båda har matkoma av det värre slaget  och Rudolf höll på att somna.


Snart börjar överraskningsfesten för Pernilla. Vi i publiken fick "öva" genom att lokalen släcktes ner, vi gömde oss för att sedan hoppa upp och ropa SURPRISE när Pernilla väl skulle anlända. Ja, herregud så kul det var. Showen varade i två timmar, två timmar av skratt, glädje, spex och sen förstås musik som jag gillar.
Ola Forssmed, Kim Sulocki, Hanna Hedlund och Måns Nathanelson gör Pernilla sällskap på scenen.
Det var så galet bra allting och man fick följa Pernilla genom åren och allt hon medverkat i. Mycket skoj om hennes längd, att hon alltid kommer för sent, instagrammar, twittrar och bloggar.  Ola Forssmed är ju bara för bra, vilken gummimänniska och dessutom vansinnigt rolig han är!
Rekommenderas starkt och jag skulle lätt se den igen om jag fick chansen.


En rolig grej var att hon berättade att hon 2003 inte han byta om inför Melodifestivalens genrep på Globen utan kom direkt från Göta Lejon som Pippi Långstrump. Jan Johansen blev ganska överraskad när Pernilla dök upp, lite försenad som alltid och sjöng det tävlande bidraget Let your spirit fly i Pippiklädsel. Sjukt kul att få se!


Efter showen traskade vi hemåt, tog en korv på korvkiosken utanför Malmen och en öl till Rudolf i hotellbaren. Jag nöjde mig med vatten. Mådde allt annat än bra i nacken, det kostar på att vara igång en hel dag utom någon som helst vila. Bara att acceptera att jag aldrig kommer fungera som tidigare med denna kroniska smärta. Känns deppigt!
Stoppade i mig mina värktabletter och försökte hitta ett bra sovläge i sängen, somnade faktiskt.

Klockan 6.25 stod Rudolf i duschen....! Och redan 7.30 var vi på gång till frukosten. Hjälp, vilken pensionärsvarning.


Mycket trevlig frukostbuffé. Fanns allt och lite till för den som ville. Rudolf satte tänderna i ett jätteberg av vita bönor, bacon, äggröra, köttbullar, sill och prinskorv...klockan 7.30? Ja, alla är vi olika. Själv petade jag i mig en god kavringsmacka med kalkon och paprika, kaffe och massa frukt.
Är ingen frukostmänniska speciellt inte i arla morgonstund.


Det här var kul! Våra magar var inte sura som tur var. Efter frullen gick vi upp och vilade en stund innan vi checkade ut och åkte hem till en liten kärlekskrank kisse.


Nu är det dags att sova, har i och för sig legat mest hela dagen och tyckt synd om mig själv. Skulle vilja byta ut min nacke till en bättre årgång. Tror inte det går va?
I morgon blir det träning om jag känner mig bättre sen väntar lunch med Catta, kaffe hos mamma och förhoppningsvis hinner jag till mina små älsklingar en stund också. Var så länge sen sist. Längtar efter dom ❤❤❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar