25 april 2018

DjurtemaHelaDagen






Idag tog jag Carlos med mig på en tur i spåret. Han blev så glad och det är ju mycket roligare att promenera tillsammans med någon och inte helt ensam.
Vädret var perfekt, inte för kallt inte för varmt utan lagom. Lagom detta ord som tydligen bara finns i det svenska språket. LoL a GoG o MoM på rövarspråket.
Nu blev det ingen direkt fartfylld powerwalk med svett på näsan, blodsmak i munnen och vindrufs i håret. Nej, frallan hade inte bråttom. Han gick i sakta mak framåt (ibland bakåt) och nosade på allt, och då menar jag allt.
Vi vilade lite, hade godispaus och njöt av utsikten över Lillsjön. Han är världens mysigaste ❤

 

Efter 1,5 timme var vi hemma igen. Alessia hade precis vaknat och blev som alltid glad att se storebrorsan och mormor. Hon gillar verkligen Carlos, kryper till honom jämt. Myser, pillar och petar under uppsikt såklart, klappar fint och PUSSAR. Hon älskar att pussa honom, så himla gulligt att se.
Finns inget finare än barn och djur tillsammans.

 

 

När jag kom hem kom Catta och busiga Basse på en snabbvisit. Blev för första gången rädd för Gustav och hans beteende. Han krökte rygg likt en Tudorkatt, fräste och såg ut som han skulle flyga på Basse vilken sekund som helst.
Jag föste in honom, stängde dörren, muttrade och sen satte vi oss på verandan i solen.  
Lilla Basse-Bus ❤

Strax dags för jobb, tre nätter står på programmet. Puh!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar