2 januari 2017

DetRullarPå

 Idag var det skutt ur sängen tidigt. Jag har varit på Svenska Mäklarhuset i Kungsängen och signat avtalet så försäljningen av mammas lägenhet kan påbörjas. Nu kanske många tycker att vi forcerar försäljningen i en farlig fart. Kanske det, men det är faktiskt mammas förslag för hon tyckte det var citat "inte mycket att spara på" Hon är även glad och nöjd om hon får tillbaka det hon gav för den för 11 år sedan...hrmm 700 000:-. Tror hon får det faktiskt  :)

Efter mäklaren gick jag till banken eller gick på banken, varför säger man PÅ banken? Jag skulle göra en insättning på mitt konto på ett par fjuttiga lusentappar. Damen i kassan upplyste mig om att det inte gick att sätta in pengar klockan 10.00 eftersom insättning bara kan ske mellan 11.00 och 13.00. Trodde hon skämtade! Fast efter min höga suck och ett gnälligt "Skojar du?" så gjorde hon ett undantag. Stort av henne. Fick även visa legitimation för ATT SÄTTA IN PENGAR?! Hallå. banken! Vad händer?


Emilie och Stella kom på besök till gammelmormor idag. Dom var förstås nyfikna på lägenheten. Stella var mest nyfiken på kontrollen till sängen. Hon hissade den upp och ner och provlåg även sängen och var väldigt nöjd. Sen att det var "kugglor" på påslakanet var också kul. Mormor älskar just ugglor och det finns en och annan i hennes hem.


Vi tittade i några av alla fotoalbum som finns hos mamma. Stella pekade och sa Stella (eller hon säger egentligen Tella) på dom flesta bilderna av Emilie. Dom är väldigt lika, i alla fall när Emilie var i Stellas ålder. Hittade två fina bilder på mina barn i snön och sen ett på Anki och mig när vi styrde upp Fotbollsskolan -93 tror jag det var. Är man snygg eller är man snygg? Kul med gamla fina fotoalbum men jag är väldigt ledsen att hon slängt alla dom riktigt gamla albumen på bilder med hennes och pappas släkt. När mina föräldrar var ungdomar t.ex. Kallas att döstäda tydligen.

 

 Har även hunnit med att besikta bilen som fick godkänt. Tackar!
 
 

 Och sen blev det ett litet med betoning på litet flyttlass till mamma igen. Ingen rast och ingen ro, har hållit igång hela dagen. Nu väntar jobbet och jag hoppas jag kommer orka. Som tur är jobbar jag med bästa Johanna, var så länge sedan jag såg henne. Kommer bli kul att få krama om henne igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar