26 januari 2018

FullFartTorsdagFredag

Fredagkväll och dags att summera dom senaste dagarna. I går var en fantastiskt bra dag. En dag fylld med bara roligheter. Jag började med att hänga med Emilie och Alessia till Ikea. Lite nödvändig shopping, god och nyttig lunch och kamelinköp till Alessia.
Hon gillade verkligen den lilla lurviga kamelen som Stella senare döpte till Molly.

Vid 16.00 tiden hoppade jag på bussen och vidare mot pendeltåget mot stan. Jag mötte upp Ingrid, Catta och Erika och vi gick i samlad trupp mot Belgobaren. Vilket ställe! Vi mumsade världens godaste musslor. Det var så himla gott!
Slog till på en dessert också i form utav en chokladfondant med vaniljglass. Gick väl åt ett par hundra SP men va fasen....you only live once!

Efter den brakmiddagen vinkade vi av Erika och traskade vidare mot Scalateatern. Jag hade av världens snällaste Mia på Blixten&Co fått chansen att se genrepet av Heisenberg med Peter Haber och Helena af Sandeberg. Den var så bra!  Och dessa två galet bra skådespelare, Peter Haber, Sunes pappa Rudolf eller Martin Beck?
Helena af Sandeberg var helt underbar....en massa repliker rapplade hon utan att tappa bort sig en endaste gång. Hon är fantastisk!

En dam på raden framför oss var definitivt inte lika entusiastisk som jag, hon somnade nämligen tämligen snabbt och sov en bra stund...pinsamt.

Efter 1 timme och 40 i minuter var det slut och dom två skådisarna fick stående ovationer från en jublande publik och vi gjorde oss redo för en promenad till Centralen.
Såklart var tåget försenat, som oftast. Den här gången var det ett chaufförsbyte som tog alldeles för lång tid.
Såklart väntade inte våra bussar vid Bro Station. Ingrid valde att traska hem medans jag fegade ur och väntade på nästa buss.
Sorgligt att man inte längre vågar gå hem genom vårt samhälle på kvällen utan att riskera att bli rånad.
 När bussen väl kom blev den en spännande resa hem. Busschauffören missade nämligen att svänga vänster i rondellen ner mot Finnsta och valde istället att åka rakt fram mot Kungsängen.
Vi fyra i bussen protesterade högljutt och då valde chauffören att VÄNDA den stora bussen mitt på den smala vägen. Tog en stund kan jag lova....men som tur var hamnade vi inte i diket.
Hade väl varit mycket enklare att tagit ett varv i rondellen 100 meter längre fram?

Idag skuttade jag upp tidigt, åt frulle i soffan framför Nyhetsmorgon med Gustav i knät som bestämde sig för att äta upp allt mitt pålägg på mackorna. Det gör han alltid och idag var det visst extra gott.
Prick 9.00 var jag på Sats i Bålsta. Min sjukgymnast David tog emot mig och sa att jag idag skulle få ytterligare två nackövningar.
Båda kändes bra, den ena fick jag lite ont av men det gick. Efter dryga timmen var jag klar med hela mitt program och tjittjattade lite med dom andra i gruppen. Vi är ett glatt gäng som sporrar och peppar varandra. Jag trivs!

Hem och duscha för att sedan välkomna mina småfisar som kom för lek och lunch. Våffla till Stella och kycklingomelett till Emilie och mig.

Hann även med ett mer än välbehövligt frissabesök också på eftermiddagen och ett snabbt besök hos lilla mamma.
Kvällen har ägnats åt mat, dryck, handboll och slappande i soffan. Har lite träningsvärk faktiskt, en märklig och ovan känsla.

I morgon blir det utflykt med mina små hjärtegull, längtar ❤