28 januari 2018

LördagsUtflyktMedMinaHjärtan


I går hämtade Emilie och småchipparna upp mig redan vid 10.00. Vi hade planerat en utflykt till vackra Wenngarn och Stella var taggad till tusen över att få träffa Pinnen och hans kompisar igen. Hon hade två små äpplen i en påse i stadigt grepp och jag hade som alltid morötter med mig.
Tror nästan getterna känner igen oss nu och dom blev glada och mumsade i sig dessa äpplen tämligen fort. Morötterna gick ner dom med i dom små getmagarna.

Det var en del aktiviteter på Wenngarn igår. Bl.a så var det loppis uppe på logen och Anne hade hyrt bord i hopp om att bli av med lite överblivna grejer. Och det fick hon fick jag senare höra via ett sms från henne. Roligt!
Stella och jag fyndade fem barnböcker av henne som hon senare på eftermiddagen bestämde att morfar skulle läsa för henne.






Wenngarns Bageri dukade upp till en maffig soppbuffé. Hur mycket gott som helst som alltid. I går var det en supersmarrig gulaschsoppa och en lika god tomatsoppa på menyn.
Hembakat bröd, röror, krutonger, pålägg, grönsaker, bakverk och kaffe var något av allt gott som fanns att välja på. 129:- och prisvärt till tusen. Fräscht, gott och supertrevligt. Kanske en aningens mycket folk men vi hittade en bord i lilla cafeét som vi slog oss ner vid.


Alessia rustad för ryssvinter. Emilie fyndade en gullig mössa på loppisen. 



Kvällens middag var en riktig smakexplosion. Emilie brassade fisktacos till oss här hemma.
Erika kom och hälsade på och Stella var i sitt esse över att hela fancluben var på plats.
Fisktacos är sjukt gott och det är även nyttig till max. Tror jag fick i mig 4 st! Och det fnissades åt mig när jag lassade på för mycket i dom små tortillabröden, det rann liksom typ över innan jag fick in det i munnen.

Mätt som en troll och även ganska trött åkte jag senare till jobbet. Som tur var jobbade jag med en utav mina favoritkollegor och natten var lugn.
I kväll är det på´t igen och jag hoppas på en reprisnatt. När jag stämplar ut i morgonbitti är jag låååångledig! Älskart, 11 nätter att sparka sig trött på...jippie.
Nu ropar lilla maken, middagen är redo. Förrätten är redan i magen. Han briljerade återigen med att servera ett pocherat ägg tillsammans med stekt sparris toppat med parmesan. Gott som attan!

Peace Out


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar