20 januari 2018

BlandadLördag





                                
Idag har det varit riktigt eländigt. Har haft så ont att jag inte varken hade ork eller lust att kliva ur sängen förrän vid 11.00.
Är så in i helvete fruktansvärt less på denna smärta som gör mig helt sänkt och energinivån hamnar i botten.  Orkar ingenting. Proppade i mig en cocktail av Paraflex, Alvedon och Ipren och klädde till slut på mig.
Rudolf skulle åka till Märsta för att kolla på en grej hos en f.d kollega och jag var nyfiken på den nybyggda vinkällare så jag bestämde mig för att åka med.  Blir galen att bara ligga hemma och ha ont.


På väg hem var vi hungriga och fikasugna och stannade till på Wenngarn. Siktet var inställt på bageriets fantastiska räkmacka. En räkmacka byggd på höjden med 140 gram handskalade räkor på. Galet god och mättande! Och som Viktväktare fungerar den utmärkt. Räkor och ägg finns numera på nollpointslistan. Tekaka, majonäs och Bregott var det som behövdes räknas. Skrapade bort majonäsen så gott jag kunde och därmed blev mackan ännu billigare.
Rudolf fick som alltid med sig en pappersmugg till bredden fylld med räkor hem till Gustav.


Blir ni också glada som laxar när ni springer på eran chef?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar