14 juli 2019

FransosenOchJag



Söndag och riktigt varmt ute idag. Jag och Carlos har det bra, gör inte så mycket ansträngande p.g.a. värmen, är jobbigt för honom.

I går var det mer lagom temperatur ute så vi gick tre härliga rundor under dagen. I morse blev det en tidig sväng runt Tibble innan det blev för varmt. Tänkte gå spåret senare i kväll när vi kommer hem till Kungsängen igen. Kanske Carlos behöver sig ett svalkande dopp?



I går gick vi Lillsjöspåret, inte hela men en bra bit. Fantastiskt att ha skogen och vattnet precis runt knuten. Bara en liten trappa sen är man där. Lite avis på det faktiskt.


Annars så ligger soldyrkaren mest så här 


En bra sak med att kinesa hos lilla familjen är att det finns C More, Netflix (Netflex?) och säkert en hel del andra kanaler. Kanaler? Heter dessa grejer det? Appar?
Jogge har gjort en pedagogisk bild till mig så jag vet hur jag ska få igång apparaten. Plättlätt!


I går plöjde jag fyra avsnitt av Gåsmamman säsong 2. Tar resterande i kväll. Jättebra serie med bra skådespelare och lite läskig också. Hade kudde framför ansiktet emellanåt i går.
Såg att det även finns en säsong 3, hur ska jag hinna med den? Får bli i september när dom åker till Italien.


Förmiddagen tillbringades så här. Jag i skuggan och frallan i solen.

 

Jag lyssnade på Anders Hansens sommarprat och fick mig en och annan tankeställare. Har ni inte lyssnat på honom än så rekommenderar jag det starkt. Otroligt intressant!


Där bakom jätterabarbern som aldrig slutar växa ligger Rudolf och vilar, jag tvingade honom. Han syns knappt och han har dessutom Dressmanskjortan ut och in. Påpekade det men han svarade glatt "Vad bra!" Tror inte han hörde riktigt. Men jag är glad att han vilar, han jobbar alldeles för mycket både på jobbet och här hemma. Verkar extremt slutkörd stackarn och ytterligare en vecka kvar innan han går på EN veckas semester. Blir en hattig semester för honom i år ledig, jobba, ledig jobba typ.


Blivit uppdaterad (som tur är) med bilder från Emilie. Dag 2 på Kolmården idag och dom har det förstås jättebra.


Himla tur att farmors bilar i Bamses Värld är utrustade med två rattar. Tror Stella mest uppskattar att hon äntligen får sova i en uppochnersäng på hotellet. Hon ringde facetime igår från hotellrummet och var helt galet glad. Hon menar såklart våningsäng men kallar det uppochnersäng, hur gulligt?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar