10 juli 2019

KatterTapasAperolOchMinstingen



Godmorgon alla glada!
I går hade vi en riktigt bra dag Erika och jag. Och döm om min förvåning när jag på ny rekordtid landade på Odenplan. Tog bara 63 minuter, hur gick det till? Jo, så här: Bil (Niclas stannade när jag stod vid busshållplatsen), pendeltåg, buss, tunnelbana och till sist pendeltåg igen.
Hann med en grillad med bröd på Pressbyrån innan Erika kom.

Katterna på Java Whiskers var så gulliga. Lite trist att det var fullbokat med folk just den här timmen vi hade bokat. Tror dessutom att katterna är lite trötta och hungriga på eftermiddagen.
Det bor sju stycken katter på cafeét nu och jag tror i alla fall fem utav dom var ute och hälsade på oss.


Bulten hälsade oss välkomna. Blev riktigt irriterad när en tant med noll koll på det mesta släppte svängdörren när hon gick in så han fick den rakt i huvudet. Jäkla klantarsel, hon såg ju att katten satt där på hyllan vid dörren. Jag muttrade HÖGT!
Lustiga människor klantarslet hade med sig förresten. En i hennes sällskap la sig på en soffa i kattloungen med en bok och somnade snabbt medans den andra något yngre roade sig med att peta sig i näsan och äta upp fångsten.


Bebo ❤
  En vacker grå katt som var en riktig matfriare.
 

Selma ❤
 Otroligt kelig och med världens mjukaste päls. 


Bulten ❤


Molly ❤
 

Jag kattfikar medans Molly tvättar sig. Träffade även på Björn och Figaro, två svarta katter som inte är det lättaste att få bra bilder på.


Tvärnit på Hirschenkeller där det verkade vara ständigt Happy Hour. 122 pistoler för en öl och en Aperol Spritz, nästan gratis. Bäst att passa på!


Pinchosdebut för min minsting, mera öl och små goda tapasrätter.


Galet goda dumplings, minihamburgare och quesadillas. Mums!


Hittade Hasses kusin hängande i ett träd på Pinchos.  Gillade den här Pinchosrestaurangen bättre än den på Folkungagatan där jag och Rudolf varit tidigare.
Efter varsin mojito, massa olika tapasrätter, ett glas rött till mig, cappuccino och en creme brulee att dela på var vi nöjda. 
In i appen igen och betala, himla smidigt med denna app. Man sköter sig helt själv beställer, hämtar, betalar och framförallt äter allt det goda. Visar oss till bordet, ger oss popcorn och dukar av gör personalen som tur är.


Det blev en (eller blev det två?!) rackabajsare på Kungsgatan som avslut på denna mysiga dag innan vi påbörjade resan hem. Men då....just då ringer min bror och erbjuder sig att hämta mig.
Men gulle då, som på beställning. Jag behövde bara ta tunnelbanan till Sundbyberg och sen blev det skramlig, obesiktad Skodapickis direktleverans till dörren.  Kom hem till ett sovande tyst hus. Men till slut vaknade i alla fall Gustav och kom och myste med mig en stund innan vi gick och la oss.
Sov betydligt bättre i natt men vaknade alldeles för tidigt, blir en powernap inom kort.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar