13 mars 2017

JobbaSovaÄta



Den här veckan kommer jag ägna mig till att jobba, sova och äta. Jobbar fem nätter och det känns inte direkt lockande att tillbringa så mycket tid på arbetet när trivseln och arbetsglädjen inte längre finns där. Som tur är jobbar jag två nätter med Johanna så jag har i alla fall någon som kommer prata med mig utan att det blir missförstånd och annat tjafs.

Har i alla fall sökt ett annat jobb så det är bara att hoppas! Är det så att det blir ett nej så ligger min uppsägningslapp färdigskriven i mitt fack, bara att signa och bestämma datum för att sedan leva på luft och kärlek.
Man måste få må bra också, hälsan kommer först i alla fall i min ålder. Och jobb finns alltid inom den här branschen.

Ska försöka kravla mig ur sängen och hinna gå på ett möte som ledningen bjudit in till på onsdag klockan 13.00. Helt plötsligt ska vi nu börja diskutera från att ha blivit totalt och utan minsta förvarning blivit överkörda i och med alla ändringar som smackades upp på väggen för 2 veckor sedan. Ja, herregud ett sånt minfält man arbetar på. Inte konstigt att jag och många andra kollegor mår skit.

Nu ska jag trycka till mig en kopp gott kaffe och titta på Farmen, sen bär det av norrut.

Ha det gott igelkott ⺭⺭⺬⻒⻫⻩








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar