31 mars 2017

MrKoriander

Fredag och helg på ingång. En helg som jag kommer jobba och sova, ganska trist. Jag har aldrig haft problem med att jobba helg men som läget och stämningen är nu på jobbet känns allt så oinspirerande och tråkigt.
Tur att bästa Anne också jobbar hela helgen då kanske jag har en liten chans till en snabbis med trevligt småprat och umgänge med henne om hon har tid. Men oftast har hon fullt upp ute i kommunen med massa besök.

Hoppas att jag trots att jag går i idé hela helgen hinner träffa mina barnbarn någon liten gång i alla fall.
I går kväll blev längtan för stor så jag slängde i väg ett sms till Emilie och frågade snällt om jag fick komma och leka med Stella en liten stund. Klart jag fick det och snabbade mig att äta middag innan jag for i väg.
Stella blev jätteglad, Carlos också. Vi läste Babblarna och lekte med Alice. Denna lilla hårlösa favoritdocka som hon har fullt sjå med. Hon bäddar, matar, lagar mat, pratar, nattar, klär av, ger välling och pussar på henne. Fantastiskt roligt att se henne som dockmamma.

Lilla underbara Stella som säger att hon är mormors tjej, oj vad det värmer i hjärtat ❤❤❤❤❤


Eftersom Rudolf skulle komma hem lite senare så fick Gustav vara stand-in. Han fick räkor och jag åt en superfantastisk Fried Rice med just räkor. Plättlätt att göra och endast 9 smartpoints.


Han brukar inte gilla dessa räkor i lake (inte jag heller för den delen, jag hade inga andra) men den här gången smaskade han friskt i sig.


Koriander! Delar Sverige i två delar, personligen älskar jag den och smaken av denna satt kvar länge i munnen. Mer koriander åt folket!

Vad hittas på idag då? Först lite vardagliga sysslor bädda, duscha, fixa och stöka lite. Tog förrresten årets första fästing på Gustav nyss, blää.
Måste alltså idag ta mig till Apoteket och köpa världsbästa fästinghalsbandet till honom. Dessa vidriga kryp som ingen är särskilt fäst vid....haha kul skämt va?

Blir en lunchdate med bästa Catta vid 12.30 och sen ett besök hos mamma. 
Kanske om jag hinner tittar jag in till Polisen i Bålsta när jag ändå är i byn och fixar ett nytt pass.
Vet ju aldrig om man springer på någon resa som kräver pass närmaste tiden. 

Ha en trevlig helg så kanske vi hörs någon annan dag!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar