25 september 2017

IntetNyttMestSkit



Helgen som nyss passerat blev en riktig skithelg, i alla fall smärtmässigt. Har nu haft konstant smärta i fem månader och jag ser definitivt inte något ljus i den berömda tunneln. Är nattsvart, totalt mörker och jag verkar inte bli något som helst bättre.

Sjukgymnasten säger att det är en kombination om att ha tur och att det kommer ta tid. Har inte tid med det här längre. Vill jobba, leva som vanligt, bära barnbarn, ligga på golvet och leka med Alessia, må bra, ha ork och inte vara så förbannat trött jämt och ständigt. Rudolf sköter allt här hemma, stackarn. Han jobbar heltid och mer därtill, handlar, fixar, plockar, snickrar, möblerar, lagar mat och städar. Sen kraschar han i soffan vid 20.00 och tvärsomnar medans jag mest gnäller och har ont.
I lördags så hade jag varit sjukskriven exakt en månad, hur många flera månader blir det? Hur länge tänker FK godkänna att man "bara" har kronisk förjävlatotalvärk och inte kan röra skallen?

Jag oroar mig hela tiden, men försöker att tänka positivt, vilket inte är så himla lätt eftersom jag mår som jag gör.
Jag försöker umgås och tanka energi, ork och kärlek från familj och vänner. Stella, Alessia och Lillfisen skulle jag kunna mysa med dygnet runt. Men även där sätts orken på prov, orkar inte så mycket även fast jag vill. Stella har sympationt i sina nackar hon med. Hon har två säger hon och jag är glad att jag bara har en nacke. Det räcker!

Söndagen var i alla fall mysig, Varmt och skönt väder och jag blev bjuden på frukost hemma hos Emilie och alla barnen.
Jogge hjälpte Rudolf att flytta Erika till närmsta parkbänk eftersom hon inte fått tag på något eget.
Alltså dessa andrahandsuthyrare! Det finns lägenheter i andra hand men herregud vilka ockerpriser dom sätter, pinsamt. Allt mellan 9000-15000 per månad har hon blivit erbjuden att hyra någon liten skrubb någonstans i 08-området. Vem fasen har dom pengarna och lägga på boende?
Så kära läsare, jag ber er fortfarande och ännu en gång tänka till om ni vet någon som hyr ut en bostad till min yngsta gullfis.  Hon bor naturligtvis inte på någon parkbänk utan har flyttat hem till en vän. Såklart inte en permanent lösning och vi hoppas allt löser sig fort. Möblemanget däremot har flyttat in i ett hyrt förråd i Järfälla i väntan på att en lägenhet ska dyka upp.

Efter frullen i söndags så gick vi en liten skogspromenad. Är så fantastiskt kul att vara tillsammans med Stella, hon är en klok och förståndig liten individ. Pratar, frågar och är så rolig. Hon plockade fina höstiga löv och ekollon som vi sedan pysslade med hemma vid köksbordet. Hon älskar att pyssla och klippa och klistra är hon en hejare på.


Fick en sånt fin armband som hon gjort till mig. Emilie hjälpte till med bokstäverna EWA sen valde hon några egna också. Jag blev såklart jätteglad, finns inget bättre än fina konstverk från sina små. Ska självklart spara allt jag får från Stella och snart även från Alessia, dom är viktiga för mig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar