17 september 2017

SkaldjurÄrGott

Då var jag åter på säker mark efter 22 timmar till havs. Vi hade ett fantastiskt roligt dygn ombord på Birkaskutan. Men hade såklart varit ännu bättre om jag varit smärtfri. Blev tidig sorti för mig efter skaldjursbuffén, då orkade jag helt enkelt inte längre hålla mig upprätt.  Var skönt att lägga sig raklång i sängen på däck 8 och låta halskotorna sträcka ut och vila. Resten av Team Pettersson nattsuddade lugnt vidare i pianobaren ett par timmar till.
Och nu dags för bildregn, som vanligt i oordning, oretuscherat och halvsuddigt. Ni känner mig väl skulle jag tippa.



Huvudsyftet med resan var såklart SKALDJURSBUFFÉN!  Ni ser själva hur makalöst galet gott och fräscht det var. 525:-/ person är skamligt billigt och så PRISVÄRT (mitt favoritord) Buffé innebär alltså att man får vräka i sig hur mycket som helst.


 Ostron, kammusslor, havsräkor, rökta räkor, räkor, hummer i en trivsam trängsel på min första tallrik.


Herr Roger tittade förbi 


Det här är en utav Rudolfs tallrikar, han älskar ostron, som ni säkert fattar. 
Vågar jag nämna att han åt 35 stycken? 



Söndagmorgon och jag väntar på att nattsuddaren ska duscha klart så vi får hugga in på frukostbuffén.


Team Pettersson minus en


Så laddad jag var inför musikquizet! Drack till och med en....två mojito! fast klockan bara vara strax efter draghålet. Inte fasen vann jag! Hade typ bara 3-4 rätt tror jag, skyller på att det inte var en endaste schlagerfråga....


En till som ville vinna


Rudolf knäckte extra som barpersonal. Handlaget satt där det skulle.


Efter besvikelsen över att vi inte vann quizet så tröstade vi oss med en sen lunch på Bakfickan. Jag beställde röding med hummersås, kräftskagen, ärtskottssallad och örtstomp. HALLÅ! Var så jäkla gott att jag glömde ta en bild, slafsade i mig rubbet på nolltid. 
Festade loss med dessert också, smulpaj med vaniljglass, jo jag tackar jag. Där försvann alla sp för denna och nästa vecka. Gör inget, i morgon är jag på banan igen #YOLO

 

Idag stack det här ekipaget till Wenngarn. Är Klassikerträff och Vintagemarkand idag.
Jag hade tänkt ta bilen dit men känner att jag inte riktigt har orken. Vilar mig i form innan det är dags för en annan mycket viktig och rolig händelse. Stella bjuder in till ett försenat 3-årskalas idag. Kommer bli jätteskoj, fatta 3 år! Min lilla älskade gulligaste tjej ❤❤❤

Men före det ska jag faktiskt rösta i kyrkovalet, något som jag aldrig tidigare gjort. Men allt för att försöka förhindra ett visst partis framfart i vårt samhälle.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar