23 september 2016

GalnaChaufförer



Hej på er!

För kännedom så tvättade jag faktiskt valda delar av våra fönster igår, guldstjärna till mig. Även lunchen med Catta och Basse blev av. Fast vi åt här hemma istället för att åka i väg. Jag blev lite osäker på hur länge rörmokarna skulle ta på sig att slutföra sitt arbete.
Catta handlade med sig sushi från Lucky House som smakade rackarns gott.

På kvällen stack jag i väg till mina små hjärtan. Stella och jag lekte medans Emilie tog en promenad med Carlos. Frågade Stella om vi ska baka pepparkakor när det blir jul. En ganska korkad fråga eftersom hon är för liten för att ha en aning om vad pepparkakor eller jul är.
Men hon svarade trots det ett glatt rungande JA och i samma mening sa hon morfar åsså och sen förstås Erika åsså?
Så det kommer bli pepparkaksbak här hemma så småningom, roligt!

I dag så var jag med mamma till Danderyd, hon skulle prova ut ett par vinterskor och fixa lite annat med sina inlägg m.m.
Färdtjänsten kom på utsatt tid och det var en otrevlig man som upplyste oss om att vi inte beställt färdtjänst för två personer. Han hade fel såklart, mamma hade visst beställt för henne, en ledsagare och en rullator. För säkerhets skull så dubbelkollade hon ett par timmar innan vi åkte och fick från färdtjänstens beställningsavdelning ett okej om att allt var riktigt.
Chauffören ältade det här hela resan. Att jag egentligen inte fick åka med, att jag var oförsäkrad under hela resan, att vi skulle tänka på det nästa gång blablabla.
Varje gång jag eller mammas försökte säga något till vårt försvar så sa han "tyst" och "nu pratar vi inte mera om det här".
Sen tog det högst fem minuter så började HAN mala på igen. Jävla lallare! För att överdriva det hela ytterligare så körde han i 50 km i timmen på småvägarna inte alls på motorvägen eftersom jag var oförsäkrad.

Hemresan var en annan historia. Den chauffören körde som en galning. Tog rondellerna på två hjul, körde över heldragna linjer, 140 på motorvägen, låg en meter bakom framförvarande bil, tvärnitade och var allmänt vårdslös.  Jag är glad att vi kom hem oskadda.

Snart dags för jobb, försökte vila lite när jag kom hem men det gick sådär. Kommer bli en lång tröttsam natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar