17 september 2016

WenngarnSkördefestSkitSallad


Eftersom min fot mår bättre, svullnaden har gått ner och jag har mindre ont, jippie och tack till Voltaren så åkte Erika och jag som planerat till Wenngarn idag,  Det vankades Skördefest med massor med skojiga grejer som t.ex Vintage och Retromarknad på logen ovanför Kulturstallet.




















 Vi började med en liten sväng på logen innan kaffetarmen började göra sig påmind. Vi fikade på bageriet och det smakade som alltid fantastiskt gott.


I morgon har ni som inte var där idag chansen igen. Dessutom anordnar tidningen Klassiker en stor bilträff i slottsparken.  http://wenngarn.se/skordefest/


Idag var slottsparken istället full med hundar med dess mattar och hussar. Man kunde bl.a gå en tipspromenad, prova rallylydnad, handla hundgrejer och prova agility. Föreslog att Erika skulle prova agility men hon avböjde, skyllde på att hon inte hade någon hund.  Kan någon svaret på ovanstående fråga förresten? Jag gissar på svarsalternativ 1.
 


Den här otäckingen köpte jag inte, om någon nu skulle tro det! Fast babysittern från 1800 kallt köpte en stadig dam såg jag senare.
 

Näbbstövlarna till vänster (såklart) i färdriktningen kunde varit mina. Hade både den långa och korta modellen och sen dessutom en blå/vit palestinasjal som luktade satan kring halsen. Man såg ut så i slutet på 70-talet, jag lovar! Annars så hade det mesta som såldes ett galet överpris. Erika handlade lite smågrejer och jag kammade noll.


Älskar dessa Living Walls i Orangeriet, fast Rudolf muttrar om att hela Orangeriet kommer så långsamt att ruttna bort. Är galet syrerikt och fuktigt därinne så det mesta rostar eller får fuktskador tydligen.
 

Man kunde köpa blomster och mycket annat. Ber om ursäkt för dålig bild med halva blommor. 


Hundar, mattar och hussar överallt.
 

Dammstugan! Jag har sagt det förut och jag säger det igen....inget är sig likt sedan Viktor slutade. Idag åt vi en något sagt torftig sallad. Har nog aldrig ätit en dyrare sallad med så få ingredienser.
Jag kan förstå att det är svårt att planera inköp en sådan här helg när massor med folk väntas besöka stället. MEN.... jag kan tycka att personalen kan upplysa gästerna att vissa ingredienser är slut och då kanske erbjuda något annat istället.
Lång väntan ca 40 minuter gjorde oss inget, det upplyste personalen oss om när vi beställde och då hade vi kunnat välja att gå därifrån om vi nu ville det. Men det var skönt att sitta ute i solen och titta på folkvimlet i väntan på våran favoritsallad. Men salladen...nej. Gör om gör rätt. Trist och vi gick halvhungriga därifrån mot närmsta korvförsäljning.



 Ett tips om någon av er planerat in ett söndagsbesök i solrosfältet där det var självplock..ta med en kniv, sax eller sekatör.
Det glömde jag den här gången och det var svårt som attan att få av dom grova stjälkarna. Erika var Uppfinnar-Jocke och sågade av stjälkarna med sin dörrnyckel. Funkade ganska bra!

Förutom salladsfadäsen så hade Erika och jag en jättehärlig dag. Har faktiskt lust att åka dit i morgon igen, som ni vet älskar jag stället. Tjatat tillräckligt om det har jag för mig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar