10 augusti 2018

PinnenWenngarnOchNyFrippa



Himla bra dag jag hade i onsdags. 32 grader hett, värmen ger sig aldrig tydligen. Väntar fortfarande på en mer lagom sommartemperatur. Men för den delen klagar jag inte, hellre en varm sommar än en kall.
Blev bjuden på restmiddag hemma hos Emilie och Jogge på kvällen. Dom hade dagen innan tillagat en laxpasta i storformat, blev massor över. Jag är sällan knusslig, klart jag tackade ja.
Fick kaffe och dessert också, en citronmarängpaj....hjälp vad gott det var. Satt ute i fikade samtidigt som jag fick håret fixat i någon lite annorlunda frisyr av Stella. Älskar att bli ompysslad. Hade väl en 5-6 färgglada hårspännen, snoddar och en nagelfil i håret när jag var klar.


Tidigare på dagen åkte vi till Wenngarn. Vi hälsade på Pinnen och hans kompisar i hagen, Stella och jag plockade gräs som dom åt med god aptit. Vi människovalpar åt också med god aptit, dock inte gräs utan våffelbuffén på Slottet, 50:- och man gräddar sina våfflor själv och väljer tillbehör. Billigt! Gott! Perfekt för barn! Stella älskar det. Finns annat också att välja på om man inte vill ha våfflor.
Annars är ju mitt favoritfik på Wenngarn Bageriet alla dagar i veckan. Det har jag tjatat om tidigare.


Lillchippen röjde i lekparken. Lite väl varmt tyckte jag och höll mig i den enda lilla skuggan som fanns en bit därifrån.


Slottets senaste kollektion av kungakläder scannades av.


Prinsessorna av Wenngarn


Min lilla söta underbara Alessia ❤ alltid med långa benet före. Precis som en nyfiken ettåring ska vara.


HJÄLP!
Paparazzi is i da car! En paparazzi med handväska dagen till ära.
Vad månde bliva av denna skönhet?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar