18 april 2017

DocksängSpisarDassOchAnnatLöstFolk




I helgen hade spenderarbyxorna på mig. Köpte ett fint Hurttasele till Carlos i påskpresent. Han var något skeptiskt till en början men ett sele måste ju vara hundra gånger bekvämare än ett halsband att bära.
Tjejen på Zoo-butiken i Bromma förklarade att just frallor helst ska ha sele just för att det ofta finns risk för diskbråck och nackproblem hos den rasen. Det här var ett som var framtaget till just sådana problemhundar eftersom det var tryckavlastande, hejfadderittan och skitbra.


Vidare så fyndade jag en leksakspis och en docksäng på någon köp och säljsajt på Facebook.
Betalade ynka 30:- stycket för dessa fina grejer. Bertil provade sängen per omgående och gav tassen upp!


I går kom Stella en snabbis och hälsade på medans föräldrarna skulle förlusta sig på Willys. Hade tänkt gömma spisen och sängen tills lekstugan var färdigröjd och pimpad men hann (läs orkade) inte. Stella blev överlycklig och sa "min spis" och satte igång med storkok på en gång. Vi lekte ute tills det började snöa då lyfte vi in spisen i hallen och hon fortsatte att vispa runt i karotterna.

Förkläde var viktigt att sätta på sig också när man lagar mat.


Heja! Det går så sakteliga framåt med badrummet, snart får vi kissa på nedervåningen och slippa riskera nackkotor, lårben och andra extremiteter när jag trött som en döing tar mig upp för trappan, knappt vaken, på nätterna för att kissa.
Kommer bli så fint och varmt om tassarna med skön golvvärme. Älskar det marockanska fejkkaklet på golvet. Billigt var det också.
Nu är det andra svåra frågor jag ställs inför. Ska kommoden vara svart eller vit? Ge mig era synpunkter snälla ni.
Vägghängd toalett till vänster, tvättfat med kommod till höger, duschvägg längst in till höger och en handdukstork mittemot duschen.
Och självklart så ska 80-talsfurun runt fönstret målas vitt.


Dags att sova ett par timmar. Ska vara hos mamma vid 14.00. Kan ni tänka er att biståndsbedömmaren som jag milt sagt bråkade med i december ska komma på visit. Mamma måste ansöka om mer timmar. Bl.a behöver hon få hjälp med handling (när inte jag kan), ledsagning och promenader.
Få se hur handläggaren ställer sig till det...jag är såklart lite lätt skeptisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar