11 juni 2017

FörstaTräffen


Godmorgon! 
Vaknade tidigt efter jobbet och kände mig, hör på den här, pigg. Hur kommer det sig? När kommer bakslaget? Förmodligen en kvart innan jag ska till jobbet i kväll igen.

Stella och jag bestämde igår när hon blev lite övertrött och ledsen på kvällen att hon skulle få komma till mormor och leka idag.
Så snart är hon på väg lilla söta storasyster. Blir kanske lite mycket för henne och Carlos nu när lillasyster har kommit. Mycket att ta in, men som den förståndiga tjej hon är så kommer det naturligtvis gå galant.

Hon var så rolig när jag sent på eftermiddagen igår åkte över för att få träffa lilla Alessia (och hela familjen såklart).
Stella sprang emot mig med öppna armar, hoppade upp i min famn och utbrast: "Hej, mormor! Det var länge sen sist!"
Vi kramades och pratade sen frågade jag försiktigt om det fanns någon som jag skulle få träffa.
"Jaaaaa, Bertil sa hon då!" Bertil är hennes favoritgosedjur som hon nyligen har "kidnappat" härifrån.
Så naturligtvis blev det lite snack och kramar med Bertil innan jag fick stoppa ner huvudet i vagnen där Alessia sov och för första gången se henne. Det blev kärlek på direkten kan man lugnt säga.

Detta lilla fulländade, vackra, underbara barn, mitt andra barnbarn. En fantastisk fin liten flicka ❤
Gosade och snuffade bebis en stund innan det var dags att åka hem. Längtar redan till nästa gång!

Dags att kamma till sig och förbereda sig för lek i lekstugan med världens finaste tjej ❤



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar