28 november 2015

Gnälligt


Hej Lördagkväll!
Två dagar har gått utan ett ord från er gnälliga vän. Känns rätt hopplöst och tjatigt med statusen på  hälsenan. Så länge jag ligger pladask, raklång, stilla och orörlig så känns det bra. Men så fort jag gått lite mera än bara hemma så är det totalkört.
Som i fredags då jag och mamma fredagshandlade som alltid på Willys. Efter det så bytte jag till julgardiner, satte upp stjärnorna i fönstret och lite till. Blev alldeles för mycket för fossingen och när jag väl var hemma hade jag så ont så jag höll på att bli galen.
Kastade mig på soffan och ropade på Erika som fick plocka upp varorna. Nattsömnen blev förstås också lidande. Vilovärken var tillbaka efter en aningens för mycket belastning av den inflammerade elaka senan.

Idag har jag försökt så mycket jag bara kunnat att hålla mig i stillhet. Gjorde duktigt mina sjukgymnastikövningar efter frukosten och nu även på kvällen. Gör sjukt ont men det ska det tydligen göra.
På eftermiddagen kom hela familjen Gomez-Pettersson, Rudolf hade ställt till med grillmiddag. (Undrar varför det var Jogge som fick stå ute och frysa vid grillen, haha?!) Förra veckan fick vi leverans av det halva lamm Rudolf beställt från Humparboda lantbruk i Märstatrakten. Närproducerat, grillstyckat och vacuumförpackat. Nästa gång ska vi beställa ett helt, går åt.

Jäklars vad gott det var tillsammans med min goda potatisgratäng, Emilies rödvinssås och gott grillat lantbröd. Och så en grönsallad till förstås och varsitt glas väldigt gott italienskt rödvin. Typ alla fick matkoma!
Stella åt också lammet och potatisgratängen, så kul och enkelt att hon åter samma mat som vi. Sen förstås plockade hon i sig en rejäl dos med ma, ma, ma, majs.


Olivolja, vitlök, färska örter, salt och peppar bestod marinaden av som dom små 
godbitarna legat i sen i morse. Sen är det bara att grilla och njuta.


Kvällen har jag tillbringat så här, som oftast framför tv´n med Gustav som sällskap. Vi tittar på Så mycket bättre och njuter av alla artisters olika tolkningar av Lisa Nilssons låtar. Ett mycket bra program om ni frågar mig.

Första advent i morgon och Rudolf har köpt pepparkakor, en bra början i alla fall. Lussekatter vore gott men såklart har jag inte bakat. Blir säkert en bra första advent ändå även fast lussekissarna lyser med sin frånvaro.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar