14 november 2015

Hemskheter



I dag går mina och många andras tankar såklart till dom drabbade i Paris. Så fasanfullt och hemskt, och man blir rädd. Kan det hända här i lilla landet lagom? Det vet vi förstås inte, och det är ingen idé att oroa sig heller.  Är omöjligt att gå runt och oroa sig för eventuella terrorattacker. Nej, fy fasen för terrorister och galningar.

Ägnade hela förmiddagen i soffan för att följa sändningarna från Paris i Nyhetsmorgon, har ju ett läkarintyg på att jag ska hålla mig i stillhet vilket Rudolf har tagit fasta på. Så fort jag kliver upp så gapar han "Sitt still!"
Mina förflyttningar här hemma blir således mellan soffan, toaletten, sängen och köksbordet ofta med en ilsken blick från maken och suck "vad ska du göra nu?"
Herregud, jag kommer bli galen att vara still i närmare en månad. Men jag ska göra mitt bästa förstås.
Kanske blir en del silvertejp i rumpan på mig..haha.
Har inte känt någon förbättring av medicinen ännu och nyss gjorde jag duktigt mina s.k excentriska övningar i trappen. Tåhävningar som gjorde förbannat ont, det ska tydligen smärta i hälsenan men jag undrar om det verkligen är ok när det gör så ont. Klarade inte 2 x 15 stycken, gjorde för ont.

Senare kom lilla familjen hit, det skulle bl.a bytas till vinterdäck. Stella åt lunch och Emilie fixade lunch till oss andra också. Smaskiga omeletter med sallad till. Var jättebra då kunde jag sitta still och bara matas med en god omelett utan att belasta någon fossing. Rolf var nöjd med mitt stillasittande.
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar