5 november 2015

MycketSkojPåGång



Idag har jag inte mycket att orda om mer än att jag längtar tills i morgon och på måndag. Vilka dagar jag har framför mig!
I morgon intar hela klanen Pettersson plus några goda vänner Wenngarn, totalt 14 personer varav 8 heter Pettersson.  Reseledaren kommer anordna upprop och avprickning i loungen i Hantverkshuset där vi har våra rum strax före 17.00.
Vidare så vankar vi i samlad trupp likt en ankfamilj över området mot Slottet där vi kommer ha en liten historielektion i Slottskapellet. Det finns så fantastiskt mycket spännande historia om Wenngarn.

Och sen, sen är det dags att hälsa på slottsspöket, Åke, Eva och Hampus Gilck i vinkällaren längst ner under slottet.
Bubbel, vinprovning av fyra sorter, jag tror italienska viner, antipasti och säkert massor med skratt.
Vid 20.00 så går vi vidare till Dammstugan och äter pizzaslicar och dricker öl. Finns annat att dricka än öl för dom som önskar.
Ni hör ju själva hur kul vi kommer ha det. Dagen efter kanske inte alls blir lika kul men en god hotellfrukost ser jag fram emot. Sen kommer Rudolf guida runt på området för dom som önskar och orkar hänga med i hans tempo. Räkna med ett par timmar, han vill verkligen visa allt OCH lite till.
Jag går väl längst bak och försöker hålla i hop gruppen. Eventuellt slår jag dövörat till också, har varit med på hans guidning väldigt många gånger, vet det mesta.

Är det någon som mot förmodan har svårt att slita sig från Wenngarn så kanske vi till och med stannar och äter lunch på Dammstugan innan hemfärd. Vi får väl se hur statusen är på knorrande magar och dunkande huvud.

Måndag! På måndag blir det mera kul, jag ska flyga flygplan! Som jag längtar, visserligen bara en timmes flygtur men herregud det kommer bli grymt.
Shopping, middag på Harrys, sova på hotell, hotellfrukost, shopping igen, buss, flyg hem för att landa på Bromma 15.00. Låter fint va? Låter även som att det kommer bli ganska tomt på kontot också.
Äsch, det är smällar man får ta, får väl be om mera veckopeng av Rudolf i värsta fall. YOLO!

Snart jobb igen, håll tummarna för en reprisnatt. Alla sov natten som var till och med våra få orosmoln valde att sova med besked. Heja!

Nu soffan för att tagga till en smula.


2 kommentarer: