1 maj 2017

SkönSöndag





Har haft en riktig skön slöåslappdag idag.  Det här med en långledighet på 10 nätter var inte så tokigt. Jag känner mig för en gångs skull hyfsat utvilad och ganska fräsch (kan missuppfattas, menar inte att jag SER fräsch ut, långt i från!)  Jag har senaste nätterna sovit ganska ostört eftersom jag låtit den lurviga väckarklockan fått sova ute.  Kanske lite elakt men det är inte kallt och han har sin lilla bur under taket på altanen där han alltid sover. Orkar inte gå upp flera gånger per natt för att släppa in och ut honom.
Fast min förkylning verkar galet envis. Kom på att det kanske är pollenallergi som spökar också. Tog en allergitablett på eftermiddagen men inte blev jag bättre för det.

Emilie, Stella och jag hälsade på mamma idag. Vi handlade med oss kakor, frukt, glass och ett granatäpple.
Kom på att hon har sagt att hon aldrig ätit just granatäpple. Stella åt 90 % och mamma resten, båda gillade det. Att Stella älskar det visste jag redan.

Stella tog som alltid på sig disken efter fikat, eller visken som hon sa. Gick åt någon deciliter diskmedel men allt blev skinande rent och inget gick sönder. Duktig tjej!


Nu tittar Gustav och jag på Biggest Loser. Jag hejar på Simon i det röda laget.  Han jobbade för någon sommar sedan hos oss som nattvikarie. Träffade honom iofs inte så många gånger men jag vet att han var väldigt omtyckt och en jäkligt kul kille. Heja Simon! Fast såklart är alla deltagare grymt bra.

Tisdag i morgon och kvartssamtal med nya chefen klockan 11.00, kan bli spännande. Resten av dagen ska jag bara slööööööööööööööööööööa. Gilla på den!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar