1 maj 2017

FörstaMenInteSistaMaj






















I går så kravlade mig till slut ur soffan, snöt mig och preppade mig med mera Ipren, sista sprutet nässpray och sen for jag iväg mot Kapellskär för att hämta hem Erika.
Efter fyra månaders arbete på Ålands Radion så var det alltså slut med det vikariatet. Skönt att ha henne hemma igen fast trist att jag och Ingrid aldrig hann över för att hälsa på.
Men jag blev lite sugen att ta en tripp i sommar till Åland när jag stod där och kollade ut över havet. Åland är fint och Mariehamn gillar jag också. Kommer kännas konstigt om vi åker över och inte Erika är där. Hon har ju arbetat flera somrar på radion och vi har försökt hälsat på i alla fall någon gång varje sommar.

Men alltså den där terminalen i Kapellskär...herregud en sådan trist historia. Men det verkar som den äntligen ska rustas upp. Har säkert sett likadan ut sen urminnes tider. Betongbunker!

Prick 14.00 lade Rosella till vid kajen och strax därefter kom Erika ner för rulltrappan men sin stora och tunga packning.


Kaffesugna och med akut brist på nässpray stannade vi till vid någon slags vägkrog längs E 18 på vägen hem.
Där såldes pinfärska kokosbollar och gott kaffe. Var ju bara tvungen att stämpla in ett 32-pack av dessa vansinnigt lockande gräddbullar. Kalorisnåla stod det med stora bokstäver på locket. Kollade för säkerhets skull på Viktväktarsidan och nja...5 smartpoints tycker jag är ganska mycket, men va fan! #YOLO


 Men kolla vad rart! Vad fin du är...läste jag högt och killen bakom disken som fixade varsin latte-to-go till oss sa, ja ni är fina! Tänk vad lite trevligt bemötande kan göra. Var glad hela dagen!
Tänk om det stått "vad ful du är" istället, hade inte varit lika skoj.


Sen blev det gofika i bilen innan vi körde hemåt. Men självklart med en felkörning. Jag har väl aldrig lyckats ta rätt avfart hem där vid Sollentuna.  Hur svårt kan det vara?

Kvällen ägnades åt grillning hmema hos mina små hjärtan. Supergoda hamburgare, massa grönsaker, röror och grillad efterrätt med glass. Allt var så gott!
Stella ville  hellre "pokosbullar" och hon blev besviken när hon upptäckte att det inte var detsamma som chokladbollar.

Och kan ni tänka....inte ett enda kort på mina barnbarn blev avfyrat i går. Tyder bara på en sak, jag var och är sjuk. Lät telefonen ligga kvar i jackfickan, guldstjärna!
Vi tittade en stund på filmen Madagaskar tillsamman innan vi åkte hemåt. Den är så kul den filmen och en nivå som till och med jag klarar av.

Nu ska jag åka till lilla mamma trots jag är förkyld, men mjölken och frukten var tydligen slut.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar