18 maj 2017

BraDagIdag


Idag har jag och Stella haft en riktig mysdag. Vi har gjort så mycket skoj. Hon är ett enkelt barn att ta hand om och jag fnissar i smyg åt allt skoj hon säger, hennes mimspel, hur hon uttrycker sig och hur hon gestikulerar när hon pratar.
Idag så visade hon mig att vi minsann har en toalett här nere och att jag inte skulle behöva gå en trappa upp för att kissa.
"Mormor.....det finns en toa här....kolla!" sa hon och gick in och visade mig toaletten. Gullunge! för säkerhets skull så lyfte hon på locket också och visade att där kan man kissa.

Nu har hon sovit ett par timmar i vår säng och jag ska strax krypa ner och sova jag med.  I morgon är förskolan stängd så då får Stella hänga med mig och Erika som kommer framåt förmiddagen.
Vi tänkte åka till Wenngarn och hälsa på getterna. Såg på Instagram att det även hade kommit tre grisar, det tror jag Stella kommer att gilla.


Bertil väntar på att frukostgästen ska anlända
 

Bagladyn har packat för dockvagnspromenad. 
Filtar, täcken, pappersnäsdukar, vattenflaska, kökshanddukar och en banan. 
Det gäller att vara rustad.


Det var mycket sniglar på promenaden idag, alla skulle tittas på väldigt noga och vinkas hej då till.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar