13 oktober 2015

BlevEnBraDag

 Har varit en seg, trött och lite låg dag för mig idag. Har inte gjort ett endaste någe mer än att springa på Mia på Willys när jag handlade lite grönsaker och letade efter kryddan Franska Örter.  Vi småsnackade en stund och diskuterade gurkpriser innan jag hastade vidare.
Messade till Jogge och frågade om jag fick kom och leka med Stella och Carlos. Tycker jag träffar dom alldeles för sällan numera.
Längtar ständigt efter denna underbara gullunge som ger mig så mycket kärlek, pussar och glädje.
Gladare barn får man leta efter!

Stella blev glad att se mig, Carlos också förstås. Vi lekte, läste, myste, fikade och Stella åt mellis. Lillstrumpan grät när jag gick på toaletten......stod utanför, sträckte armarna och ville in till mormor. Älskade barn!

 Suddig bild på en nyvaken Stella och hennes nya fina jätteprinsesstårta
Lite gott mellis inköpt på UnderbaraBarnmässan i helgen. 
Asså, det här barnet.........
 Åkte hem efter någon timme för att fixa dagens middag ur senaste matkassen. provencalsk korv i ugn. Jag tjatar på om hur nöjd jag är med denna matkasse. Så himla bekvämt att bara plocka fram ur kylen det man behöver. Enkla, varierande, supergoda recept.
Fast idag så fick jag improvisera eftersom just kryddburken Franska Örter verkade omöjlig att få tag i.
Bytte ut mot basilika och dragon istället, blev bra det med.
 
Augbergine, zuccini, vitlök och senap och tomatspäckad korv innan ugnen.
Serverade hemgjort potatismos till och jag är mätt fortfarande!

Rudolf knorrade lite över grönsakerna men slevade i sig desto mer av korven.

I morgon är det dags för jobb igen, tror jag ska tillbringa hela dagen i soffan och bara slappa.
Har inga måsten alls inplanerade, himla skönt. Måste komma i fatt med sömnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar