2 oktober 2015

Igår



Äntligen är alla måsten överstökade och jag hinner med datorn en smula innan jobbet återigen kallar.
I går fyllde alltså Rudolf år, och vi firade lite enkelt med en supergod smörgåstårta som Emilies gjort.
Tre gäster dök upp och vi fick precis plats runt köksbordet. Stella höll hov, hon är hur rolig som helst just nu i denna härliga ettårsålder. Åt russin och snackade på. Underbara barn!

Usch, vad jag känner mig oinspirerad just nu. Kommer inte på något alls att skriva, är slutkörd mentalt efter ett par timmar med, ni vet vem. Jag blir ledsen, chockad och rädd över hur oempatisk och självisk man som medmänniska kan vara. Okunskap förstås, men det suger energi i från mig, orkar inte!

Slänger in lite bilder i stället innan jag drar igen locket på datorn och försöker tänka positivt.

 Smörgåstårta a´la Emilie
 Gårdagens middag, Nasi Goreng..supergott!
Rolf visar glatt upp sin födelsedagpresent från mig. Jippie, en eltandborste!

 Men hur söta är inte dessa tre då? Tommy, Emelie och lilla taxen Albin skickade en hälsning ända från Malmö till Rudolf. Uj, vad det skulle vara härligt att ha dessa människor på lite närmare avstånd.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar