21 maj 2016

SåVarDetLördagIgen


Idag har det varit en förbaskat tråkig dag.  Skönt såklart att Rudolf är hemma men det är i alla fall trist att inte kunna röra sig obehindrat. Har mest legat i soffan med foten i högläge. 
Till middag serverades en jättegod Biff Rydberg. Ett Per Morbergrecept, kom på att jag faktiskt aldrig ätit just Biff Rydberg. Väldigt enkelt att tillaga tyckte kocken.
Han lyckades igen min egen lilla kock. Vårt favoritvin smakade väldigt gott till och jag klarade att inte trassla in mig i kryckorna och orsaka ett lokalt jordskalv på väg tillbaka till soffan efter middagen. Guldstjärna!

Ska väl fortsätta mitt högläge i soffan ett tag till. Tror det är en Beckfilm på sjuan strax, säkert en film jag sett 150 ggr men vad gör det. 
I morgon blir det roligare, hela familjen kommer på middag. Längtar så efter dom! Rolf ska fixa grillspett och Emilie en god potatissallad. Det kommer bli en bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar