9 september 2015

BraDag


Idag har jag varit på en väldigt bra utbildning på jobbet. Den handlade förstås om demenssjukdomar och hur vi som personal ska bemöta våra boende och använda oss av det s.k jagstödjande förhållningssättet. Väldigt intressant och givande.
Eftersom jag arbetat i hundra år med just demenssjuka så var det mesta inga nyheter.
Däremot så var det mycket bra med en uppfräschning av sina kunskaper, lätt att falla i slentrian efter så många år.
Trots att utbildningsdagen var mellan 9-16 så tyckte jag att dagen gick snabbt men jag kan erkänna att jag var ganska trött när jag kom hem. Skönt att jag fick vara ledig i natt,  jag hade aldrig orkat jobbat.
Var så lagom kul att kliva innanför dörren när jag kom hem. Gustav hade haft kräkfest och kräkts många högar lite varstans.  Tog en stund att städa, hoppas han mår bättre nu. Kom ytterligare ett par uppkast ute såg jag när jag senare släppte ut honom. Stackars kisse!

 

Firade onsdagen med lite fina blommor.
Tyckte min vackra Kählervas såg så tom och ledsen ut.

 

 Idag gjorde svängde jag ihop receptet som var märkt E i Viktväktarkassen.
Orientalisk skinkgryta med ris och sallad.
Var väldigt snabblagat, enkelt och gott. Gillar verkligen att vi valde att testa dessa kassar. 
Så skönt att slippa tänka.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar