21 september 2015

HärÄrJag



Har varit lite trög och oinspirerad sen jag klev ur sängen vid 14.00 idag. Har inte orkat gjort något alls utan mest suttit/legat och glott ut som en fåntratt i tomma intet givetvis med en kaffemugg inom räckhåll.
Nu så här på kvällskvisten börjar jag komma igång och ska försöka mig på att blogga en skvätt.

Har som ni redan vet klivit på en långledighet på nio nätter nu, dessa långa ledigheter är oerhört viktiga och betyder allt för att jag ska orka med nattjobbet. Tanka energi genom att vila upp mig.

Har därför inte så mycket inplanerat, vill förstås hinna umgås med mina barnbarn så mycket som möjligt. Emilie befinner sig på upploppet av sin föräldraledighet och har bara två veckor kvar innan nya jobbet ska påbörjas och pappa Jogge ta över ansvaret för dom små. Vad fort det här året har gått!

Är lite rädd att jag aldrig kommer få se mina gullfisar så mycket som mormorshjärtat behöver. Tror inte Jogge uppskattar på samma sätt som Emilie att hänga runt med svärmor i Täby Centrum, dricka latte och äta hämtsushi.
Så dessa två veckor kommer jag vara som ett plåster på Stella och Carlos, tur att jag är ledig.
Tror vi kommer hitta på något redan i morgon.

Tredje Viktväktarmatkassen kom nyss och jag är fortfarande lyrisk över detta fenomen. Så himla skönt, fast det skulle vara ännu bättre om det man kunde klicka i någon tilläggstjänst också. Att plocka in och försöka få plats med allt i vårt minikylskåp krävs nästan magisterexamen för.

Veckans meny ser väldigt bra ut som tidigare veckor. Det blir köttfärs, färsk fisk, innanlår, kyckling, pasta och en satans massa goda grönsaker.  En flaska porter också....spännande, antar att det är till sjömansbiffen.

 Proppfullt kylskåp utan att behöva anstränga sig, bäst!
När lådan var tom så flyttade Gustav in. Han har legat en bra stund där nu. Gullis!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar