4 september 2015

FredagOchJobb





Fredag och jobbhelg i antågande. Känns okej, är vid det här laget ganska van att jobba när andra är lediga.
Fast den här helgen är en smula speciell. Jobbade faktiskt den här helgen förra året med och jag minns den som i går. Var en viss liten Stella som flaggade för ankomst, några dagar för tidigt och den blivande mormodern hade inte det minsta lust att tillbringa helgen på jobbet.
Jag ville såklart vara med den blivande storebrodern, men som tur var så åkte Erika till honom så han slapp vara ensam och ledsen.

Tänk att det gått ett helt år, för mig helt obegripligt och jag kan lätt säga att detta år har varit det bästa på många år. MORMOR! Finns ingen finare titel, förutom mamma då förstås.
Blir kalasande hela helgen för Stella. I morgon barnkalas för alla kompisar, hörde att det eventuellt skulle bli uppemot 25 pers! 
På söndag ytterligare ett kalas då för släkten och en del andra vänner som kommer uppvakta den lille jubilarer på hennes första födelsedag med paket, sång, pussar och lek. Längtar!

Annars idag då? Jo, det blev den sedvanliga fredagshandlingen med mamma. Emilie och Stella handlade också och Stella hade löst biljett som passagerare i min kundvagn, vilken lycka. Världens gladaste barn gjorde hela handlingen väldigt mycket trevligare.

Hemma hos mamma sen så fikade vi. Jag bytte sängkläder, plockade in varor och satte dit ett nytt duschmunstycke. Stella röjde runt och gammelmormor var livrädd att hon skulle göra sig illa.
Tror hon var nöjd med dagen och sina inköp. Både nytt täcke och kudde samt ett lättare duschmunstycke i plast.

Nu är det snart jobbdags. I morgon kommer Carlos vid 12.00, är bättre för honom att vara här än hemma när det kommer så många barn och vuxna till Stella.


l


 





 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar