14 april 2016

SömnlösSlappTunga



Hej!
Det var ett tag sen sist. Känner mig opepp, trött, ofokuserad och med en ständig oro för Carlos. Tänker på om det händer igen, kan inte släppa det. Tror faktiskt att många inte kan föreställa sig hur fruktansvärt det var. Han var död!

I natt hade jag ytterligare en sådan där sömnlös natt. Filmen spelades upp så fort jag blundade, det är  jobbigt.
Sen var jag orolig för morgonens tandläkarbesök också. Kom på att det skulle gjutas ett tandavtryck på min rotfyllda tand. Och genast kom paniken. Minns när jag för säkert 20 år sedan gjorde en sådan avgjutning när jag skulle skaffa bettskena. Det var vidrigt! Fick en lerklump stor som en tennisboll i käften och sen skulle jag bita ihop....länge! Höll på att kvävas.
Var tvungen att gå upp och googla "tandavgjutning porslinskrona" gav massor med träffar men dessvärre (eller dessbättre) inga bilder.

Tack gode gud att utvecklingen gått framåt, idag gick det så mycket bättre med en skena istället och jag behövde inte ha munnen stängd och kunde därmed andas obehindrat och slapp kvävas.
Han lagade ett hål också och slipade mera på min rotfyllda tand. Räknade åtminstone till minst åtta gånger att han sa vänligt att jag skulle slappna av med tungan. Är inte så himla enkelt när man spänner sig som en fiolsträng.

Senare började tandsköterska också tjata om tungans felparkering i truten också, lägg tungan på munbotten och låt tungan vila. Munbotten?! Vet inte om jag lyckades faktiskt.
 Sov tre timmar när jag kom hem, var helt slut efter att ha i alla fall försökt vilat tungan i en timme.

På kvällskvisten åkte jag till en migränsjuk förvärvsarbetande småbarnsmamma. Gick en runda i spåret med Carlos och sen så sjöng Stella och jag. Samma visor...Bä Bä vita lamm, Hjulen på bussen, Lilla snigel är favoriterna just nu. "Mea, mea" ropar hon hela tiden. Blev torr i halsen av allt sjungande. Men vad gör man inte för att glädja en liten ettåring med skönsång. Ska det bli schlagerstjärna av henne så är det bra att det börjas i tid.


 Gustav älskar solen


Glad Carlos på promenix


 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar