26 februari 2016

HäjFräDäg



Den här fredagen gick i raketfart, klockan redan över 18.00 och jag måste skynda mig i säng för att hinna med kvällsvilan innan jag åker till jobbet.
Handlade med mamma idag och som oftast vid bullarna så frågar hon..."Bantar du fortfarande eller vill du ha en bulle?" "Eller förresten du kanske inte har tid att stanna och dricka kaffe, Rolf ska ju ha mat!"
Vore ju en sak om hon sa det i normal samtalston men näähäää se det gör hon inte. Åh, herregud!

Hann med att åka till Stella och Carlos och pussas lite och framförallt tanka lite positiv energi innan det var dags med middagsstöket.
Rudolfs renovering går framåt. Nästan färdigtapetserat, och nu håller han på att klä in trappspindeln i ek. Undrar ni vad trappspindeln är så är det liksom den grejen i mitten av trappen som har förärats med detta lite märkliga namn.

Nu måste jag sluta. Sängen och ett par timmars slutna ögon är precis vad jag behöver nu. Ha en fin fredagskväll och håll tummarna att det blir en lugn helg på jobbet. Min häl är mycket värre idag och jag har förbannat ont.


 Så här ser det ut just nu, snart är ekgolvet på plats också.


Gustav på bilen, han älskar att sitta där och hoppade som tur var ner när jag startade Ferrarin.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar