29 februari 2016




  • Har aldrig någonsin rökt, inte ens ett litet bloss
  • Hatar amerikanska komediserier och romantiska komedier med pålagda skratt
  • Älskar djur mer än människor
  • Har två kusiner som jag inte har någon kontakt med alls
  • Min släkt är näst intill obefintlig. Min mamma är ensambarn, min bror har varken sambo eller barn och min pappa hade dålig kontakt med sin enda syster
  • Åkte utomlands första gången när jag var 18, resan gick till London 
  • Är oerhört konflikträdd och viker undan snabbt istället för att ta strid
  • Har varit på Melodifestivalfinalen varje år sedan 2005, kan vara 2006 också (dålig koll)
  • Har opererat mig två gånger, menisken och blindtarmen.
  • Köpte rullgardin på OBS Rotebro samtidigt som Ted Gärdestad också köpte en 1974
  • Har otroligt sjuk humor och är extremt lättroad
  • Kunde hela augustis namnsdagar i rätt ordning för ett antal år sedan
  • Älskar glass!
  • Blev "ihop" med Rudolf när jag var 19, typ inga andra ville ha oss (skoja Erika!)
  • Har haft inbrott en gång
  • Hatar människor som är dumma och elaka mot djur
  • Favoritfärg rosa
  • Älskar italiensk mat
  • Har sifferminne
  • Trögfattad när det gäller filmer, förutom svenska filmer som jag fattar något bättre
  • Rädd för att drunkna och vill helst känna botten när jag badar
  • Dansade klassisk balett i 10 år tills knäna gav upp
  • Briljerade i skolkören under mellanstadietiden
  • Är väl enda kvinnan i världen som inte äger en parfym
  • Får migrän av parfym
  • Är utrustad med extremt noll lokalsinne
  • Bytte mitt flicknamn Persson till Pettersson när jag gifte mig
  • Min mormor hette Engla i andranamn
  • Har aldrig lyckats lösa Rubriks kub
  • Blev gråhårig redan vid 25 år ålder
  • Har lagt en och annan krona på färgning av håret var sjunde vecka
  • När jag var 13 år så köpte vi Buster, världens sötaste och lataste långhåriga tax
  • Är beroende av lättfil, min Iphone, Gustav, vindruvor, sömn, mina barn och barnbarn.
  • Och sen förstås mat, luft, kärlek och andra triviala saker
  • Är rädd för det mesta, men mest för att kvävas och dö för tidigt
  • I år är det 40 år sedan jag slutade 9:an
  • Började jobba extra på Posten 1976 och hade 8.85 i timlön
  • Har en whiplashskada i nacken
  • Vann skolmästerskapen i längdhopp i 3:an med 3.47 meter
  • Anser mig själv att sjunga fantastiskt bra och tonsäkert
  • Blev husägare vid 24 års ålder
  • Vissa i släkten tyckte vi hade storhetsvansinne som byggde vårt eget hem vid så unga år
  • Hatar orättvisor och folk som ljuger, mörkar och är oärliga, speciellt dom i min närhet
  • Tror att jag ska dö minst en gång om dagen
  • Har svart bälte i att skjuta upp saker till morgondagen
  • Flyttade hemifrån vid 20 års ålder till en 1:a på Bagarvägen, 581:- i hyra/månad
  • Min första bil var Knutte, en bubbla från 1959
  • Blev karatefull på min studentskiva och jag blev utslängd från restaurangen
  • Har aldrig efter det blivit utslängd något mer från någon restaurang eller liknande
  • Skulle vilja åka på solsemester med hela min familj
  • Är hemmakär och trivs bäst i hemmets trygga vrå
  • Sportnörd som vill se det mesta av sporten på TV
  • Lärde mig dricka vin strax efter 40 års ålder 
  • Numera är jag jättebra på vindrickning
  • Kan texta jättefint
  • Är rädd när det åskar
  • Gått kvällskurser i både kalligrafi och att sy Waldorfdockor
  • Värdelös på matematik
  • Lite kinkig med kaffe. Vill ha riktigt kaffe, gott och gärna med mjölk
  • Jag skänker varje månad pengar till gatuhundarna i Rumänien och stackars vanvårdade  cirkusdjur i öststaterna.
  • Jag är världsförälder i Unicef
  • Kommer sällan i säng före 01.00
  • Önskar mig en Klongvas och ett Efva Attlinghalsband
  • Är duktig på att stava, dock inte i skidspåret utan svenska språket.
  • Hatar verkligen särskrivning och när folk skriver DEM felaktigt
  • Trivs på jobbet och gillar fortfarande att jobba natt
  • Kontrollfreak ut i fingerspetsarna
  • Föredrar solsemester före fjällresa
  • Ogillar vintern och hatar att frysa
  • Har blivit stoppad av polisen när jag körde bil utklädd som clown
  • Har sett spöken på riktigt, flera gånger
  • Favoritblomma är tulpan
  • Är allergisk mot nötter
  • Är utbildad undersköterska och barnskötare 1-7 år
  • Hade planer att utbilda mig till sjuksköterska
  • Haft en halv daggmask i munnen


Frågor på det?


2 kommentarer:

  1. Det var en hel del, vilken bra CV. Skickar dig en fantasiful tulpan i rosa nyanser, ingen blomsterhandel är öppen nu, var rädd om dig det finns många i din närhet som vill ha du ska ha det bra och må bra, du kanske inte ser men vi finns. Lotta

    SvaraRadera
  2. Men vilken fantastiskt fin uppdatering av bloggen! :) och kul "visste vi inte" (fast en del visste jag faktiskt, att tulpaner är favoritblomman tex, och att du hatar snö!) :)
    Ha det gott

    SvaraRadera