25 februari 2016

MOJMOJ!



Då var det dags var kvällens roliga halvtimme. Gillar fortfarande att blogga fast inspirationen inte alltid riktigt vill infinna sig. Blir att fortsätta tjata på vad jag sysslar med om dagarna, oerhört intressant.

Idag har som sagt Rudolf varit hemma, han ska vara hemma även i morgon.  Han gick upp tidigt och körde igång med skramlet från hell i från köket. Förstår inte hur det kan låta så mycket när han plockar ur diskmaskinen?
Själv klev jag upp några timme senare, vägrar kliva upp innan 8.00. Förstår inte grejen med det. Sängen är ju som skönast på morgonen. Dessutom levde Gustav rövare halva natten, tror jag blev väckt tio gånger utav honom....PUH!

Medans jag stack i väg på ett par ärenden i Rotebrotrakten så hann Rudolf tapetsera halva allrummet på övervåningen. Ser bra ut även fast jag halvt ångrade mig med tapetvalet. Var två år sedan vi köpte dessa tapeter. Ville hellre ha vita väggar något som Rudolf totalvägrade. Ska visa er sedan hur det blev, det var inte det mest färgglada valet men väl i en grå skala. Duger till oss.

Egentligen skulle man väl passa på att sälja huset nu innan amorteringskravet träder i kraft och räntorna fortfarande är superlåga. Tror vårt hus skulle bli lättsålt faktiskt.
Ett hus på vår gata är ute till försäljning nu och jädrar vad budgivningen går bra. 4 285 000 ligger det senaste budet på, 590 000 över utgångspris, galet!

Hämtade Carlos på hemvägen när alla uppdrag var avprickade. Min lilla fina gulliga kille blir så glad!
Vi gick en långpromenad i solen, han var så duktig men min fot inte riktigt lika duktig. Har lite ondare än vanligt just nu.
Här hemma så fick han lite vårkänslor och ville ligga ute på verandan och sola, han älskar solen!

När jag åkte och lämnade tillbaka honom efter några timmar satt Stella och Jogge och åt middag. Stella blev jätteglad att se oss och utbrast....MOJMOJ eller något i den stilen. MORMOR! Det är stort, älskade unge!
Senare kom även farmor på besök och då utbrast hon NONNA vilket är italienska och betyder farmor/mormor.
Tänk vad underbart att hon har både farmor, farfar, mormor, morfar, faster, moster och kusiner så nära och alla vill inget hellre än att få rå om henne. Finns dom som har sina släktingar långt långt borta eller ännu värre inte har några alls, måste vara hemskt.

Skönt att se henne piggare än vad hon var när Erika och jag hämtade henne från förskolan i tisdags. I kväll höll hon igång, skrattade, pratade och busade precis som hon brukar göra.


 Lilla Primadonnan i favoritpälsvästen och finskor (inte kvinnor från Finland utan fin-skor)


 Min egen lilla Ernst tapetserar med dansanta rörelser....eller kanske inte.


 Den här vägen har vi gått EN gång tidigare men Carlos skulle prompt gå här idag. Han gick och gick ända fram till huset där farfar bodde. Hur kommer han i håg att vi gick och hälsade på farfar en sommardag för snart två år sedan?


Men kom då mormor!


 Fralla på ko.


Halvdålig bild på dagens fantastiskt goda middag. Teriyakikyckling med paprikaris. Den här teriyakisåsen som är plättlätt att göra tillhör mina absoluta favoriter. Orkade knappt min portion och jag är proppmätt ännu.

I morgon blir det fredagshandling med mamma som alltid. Sen lite vila och uppladdning inför helgens jobb.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar