6 februari 2016

KanonLördag



Tittut!
Efter en extrem tyst och stilla natt bland sovande pensionärer och mina vakna trevliga nattkompisar så tvärdog jag utan möda i sängen för att kliva upp sju timmar senare.
Möttes av en välkomstkommitté av rang som slappade i schäslongen, nämligen Rudolf och Erika.
Gustav kom också joggande på lätta lurviga ben.
Erika och Rudolf hade haft en heldag tillsammans med lunchstopp på Sans Rival, shopping på bl.a Matvärlden och Systembolaget.
Så i kväll vankas finmiddag, Rudolf är i full gång i köket. Jag ser rökta räkor, goda köttbitar, sallad, pommes, ugnstekta rotgrönsaker till mig. Ser även en magnumbutelj med ett Amaronevin, ser väldigt gott ut men det får lagra på sig en vecka till minst...har ju som sagt ett jobb att sköta.

Ska åka tidigare till jobbet, vill inte missa starten av Melodifestivalen. Lyssnade min vana trogen igenom låtarna nyss, tvingade resten av familjen också. Och såklart tar Samir & Viktor sig till Friends utan problem. Puh!
En Fredrik Kempekomponerad arenalåt som jag är rädd vi kommer få dras med hela sommaren. Rudolf tyckte det lät som en fotbollslåt. Vidare tror jag Ace Wilder kniper den andra finalplatsen. Få se om mina vilda gissningar genererar i pallplats.
Är nämligen med och gissar resultatet på diverse sidor på nätet.

Nu dags att äta!




1 kommentar:

  1. Kan gladeligen berätta att jag gissade rätt på båda låtar som skulle komma direkt till final. Dessvärre brukar jag ju inte ha rätt på våra tippningar inför finalen, dessvärre!
    Vem vann sist? Vem är jag skyldig 1 flaska vin? Vi är dåliga på att genomföra vinsten till vinnaren i våra tippningar på underbara Maestro! Har vi bokat bord än? Kanske dags att göra det annars! Ha en bra kväll på arbetet. Synd att vi inte fick jobba ihop igår... mitt fel pga sent svar till coachen! Kram på dig!

    SvaraRadera