2 februari 2016

BigMistake


Blev inget bloggelibloggande för mig i går. Hade fullt upp med annat skoj, som till exempel umgås med den här bruttan, som dagen till ära hade en bad-hair-day.
Vi hade ett par härliga timmar på vackra Wenngarn. Rudolf bjussade på lunch och kaffe. Sen hann han med en kort guidad tur in på Kulturstallet innan han var tvungen att återgå till jobbet. Jag är ju ganska bra på att guida jag med och jag tror Jessica fick se allt fint som finns där.


Jag åt min vana trogen Wenngarnssalladen, grymt god! 


Var svårt att ta kort på oss båda, armarna räckte inte till. Vi avslutade med en kaffe på Slottet, jag trivs i slottets alla rum och vi satt kvar en lång stund och insöp den gemytliga slottskänslan och att även något slottspöke skulle dyka upp.

Väl hemma så blev den en powernap av den kortare typen innan jobbet kallade. Hade hunnit snöa massor så det var förbaskat jobbigt att hålla sig på vägen. Såg ingenting, läskigt!

Idag ringde alarmet på tok för tidigt, bara efter knappa tre timmars sömn. Anledningen var att jag skulle köra mamma till Kungsängen där hon skulle titta på en trygghetslägenhet hon inte tänkte flytta till. Förstod aldrig liksom vitsen med att då ödsla energi och framför allt ork med att åka dit.
Kunde inte somna om när vi var tillbaka efter några timmar. Blir en tuff natt för mig i natt med så lite sömn i min redan slitna kropp och knopp. 

 

Innan jag åkte hem slank jag in på vår lokala Icabutik för att köpa lite frukt och en lättfil.
I grönsaksdisken hittade bl.a dessa ruttna grönsaker (fanns många fler) och i kylen fanns det mejeriprodukter med utgånget datum (31/1!). Påpekade naturligtvis detta för en i personalen  som svarade nonchalant "oj" och sen när jag kom hem var jag så irriterad och gjorde det stora misstaget att lägga ut dessa bilder på Fb i gruppen Vi i Upplands.Bro...SICKET JÄKLA LIV det blev.
Jag var bara ute efter likes, jag var elak, jag skulle frågat butiksinnehavaren om lov innan jag la ut dom o.s.v. Jävla tomtar!
Valde efter en timme att radera inlägget, orkade inte med allt skit men såklart var det några som höll med och tyckte att man som konsument inte ska vara den som håller ordning i butiken.

Nu lite vila innan det bär i väg igen, i morgon ska jag sova länge.
 
 

1 kommentar:

  1. Och så underbart trevligt vi hade! Tack snälla Rolf för lunchen och den fina guidning vi fick! Tack älskade Ewa för en underbar dag med perfekt sällskap och en mycket väl genomförd tur genom slottet med dess gömmor! Det här måste vi verkligen göra om så snart som möjligt! Många kramar!!!!

    SvaraRadera